|
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
Hej. Jag skall byta turbo för andra gången och undrar om det är något speciellt som man måste tänka på.. Har ännu inte förståt varför den gick sönder! Tacksam för hjälp! BMWPOWER |
|
för andra gången? hur långt har bilen rullat? min har gått 25000mil nu precis, varav minst 18000mil med KCR-box, utan turbobyte hittills! har en 320d -01, 136hk Diesel-räsern /Rickard |
|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
Bilen har rullat 21000mil precis.. och jag bytte turbo för ca 6 månader sedan. Det satt ett chip i bilen som var allt för mkt på ställt och att dom som hade bilen innnan körde på lidl olja! Men den byte ju jag till en helt ny och ny olja den bästa från castrol men det verkar som det inte hjälpte.. Man ser på turbon att den har blivit otroligt varm för pinnbulltarna till avgasröret har smält typ.. Byte då aldrig oljeröret som går till turbon vet ej om det kan ha betydelse men har iallafall gjort det nu! Men bilen är fortfarande chippat men inte riktigt så mkt.. den är chippat i databoxen inte med KCR eller nåt liknande. Men jag tycker att turbon jobbar så hårt det låter som det. Och man hör dumpen skit bra.. Det känns liksom att det är för mkt för bilen och turbon.. men en trubo skall ju tåla ganska mkt stryk! Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Tack/ Juhani |
|
För det första så finns det ingen dumpventil på dessa bilar och gör det det så är den nog det första som ska ses över och monteras bort! Wastegate finns inte heller, utan det är vakuumstyrd VNT som ställer om luftriktningarna mot avgasturbinen. Har du laddtrycksmätare? Låter som att något inte är rätt med laddstyrningen och den laddar för mkt, med varmgång i turbon som följd! Har du gjort nån felkodsavläsning? Oljeröret är nog att rekommendera att bytas som sagt! Vem är det som programmerat styrboxen? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.