|
|
|
|---|---|
Ghost Rider |
Ni som kört dessa båda är det grym skillnad + och minus på resp bil Christer Andreasson BMW 120D |
|
Länk Länk Min bil: Länk |
|
|
Ja en viss skillnad är det ju givetvis men tyckte inte det var så markant som jag trodde det skulle vara. Är nog för att 123 drar jämnare och längre pga 2 turbo. Upplevde ordentliga ryck när man släppte gasen vid vissa varvtal, antagligen när trycket låg i mellanläge på båda aggregaten. 123 är klart imponerande med det extra vridet men jag hade inte lagt de extra pengarna på den ändå. |
|
|
Skillnaden finns där absolut! 123d har ett starkare bottendrag, man känner att vridet är starkare nästan genom hela registret, speciellt i slutet. Den orkar liksom dra mer. Jag skulle dock inte köpa den, den är fär jäkla dyr. Köp en 120d och chippa. |
|
|
Varför uppmana andra till olagligheter! |
|
|
Hade precis en som lånebil. Har även ägt en 120 med 163 hk... Det är skillnad men kanske inte till prisskillnaden. Jonas |
|
| Jag upplever inte skillnaden som alls så stor som man skulle önska. Men som sagt, visst finns den där. Ligg tex på femman i 120 i 123d och trampa till. Då skottar den på fint och länge... | |
|
Ja självklart är 123d vassare än 120d. Men körde min 120d nu på femman i 120, kom upp i 200km/h innan det var dags att lägga i 6:an och kryssa vidare. Gick riktigt bra, stabilit i 200. Ville bara fortsätta köra. Tycker bara bättre om bmw för varje dag. Körde tidigare än citron c3 hdi, var inte alls samma drag:) |
|
| Ja, det märkesbytet känns mer naturligt än åt andra hållet ;-) Grattis! | |
|
tycker inte 123d är så mycket att hänga i julgranen. Min, vid tillfället, trimmade 320d (163hk) hade inte några större problem att hänga på en 123d, naturligtvis drog den i från, men inte med många meter. Men som andra har sagt, vridmomentskurvan är jämnare på 123:an än på 120d. |
|
|
Tog lite lite tider idag med min 120d. 80-120 km/h på 4:an växel 5,3 sek 80-120 km/h på 5:an växel 6,7 sek 60-100km /h 3:an växel 3,7 sek Inga super siffror kanske, men jämfört med min gamla citroen c3 är den som en raket:) |
|
|
Glömde maxfarten 240km/h på mätaren, kanske skulle gått lite fortare men det kom en massa bilar. Så jag valde att slå av på tempot. |
|
|
0-100km/h? Dessa tider är med promotech plus box eller hur? |
|
| Ja det är det. Vill vänta med 0-100km/h tills den gått 500 mil. Då har jag även fått på mitt sportavgasystem från ferrita. Så det blir nog trevligt. Ser mycket bättre ut iaf. | |
| Upp med en film! Vill höra ljudet! | |
|
Ja då har man testat 0-100km/h På första försöket i svag uppförbacke. 7.3 sekunder! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.