AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.787

20 jahre motorsport

Papageno
Ni har säkert sett att jimbos M5:a är till salu igen, vad kan ett verkligt pris på den vara?
Vad är det för bil?? söker ovanlig m5 men detta verkar va ett lustigt forum där ens förfrågningar försvinner....herrejesus...
bonnanizze:

Här finner du all information du behöver bara att lägga ett bud

Länk
Ja just de...ha ha lite tillbaka till verkligheten...måste finnas billigare alternativ....
bonnanizze:

Det finns ingen annan 20 Jahre bil som är till salu till lägre pris
Har inbillat mig att det finns de här vinkelhock o ngn annan förutom 20 jahre som ligger lite billigare...messersmith el va tusan den nu hette...
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Mycket spännande bil tycker jag. Tror den har varit till salu förut, pratade med ägaren faktiskt då jag var på jakt efter M-bil. Tyvärr tror jag inte att modellbilen fanns, vidare behövdes några av detaljerna i alcantara bytas ut. Kanske är gjort nu. Annars verkar den vara i toppskick alltså.

Mvh Markuz
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Här finns information om specialversionerna av M5 E34: Länk

Dollarn är väl billig så 20000 USD är den ju värd med sina låga km, om den nu är så fin som det står att den är. Men reservationspriset är inte uppnått, så troligen ligger det en bra bit över? Sveriges finaste 20 Jahre är det i alla fall, då de andra två är långt från originalskick och med mycket mer km.

Finns en Cecotto till salu i forumet på e34m5.se också, men även där är priset en bra bit övet 100k.

E34 M5 register Sverige
jasså de va just de cecotto den hette...va kostar den?? länk??
va e en sådan 20 jahre för ngn bil då??? är det ngt att satsa på??
Är inte 20 tusen dollars o ta i??
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Regga på forumet där så ser du Cecotton under M5 specialversioner. Där kommer du i kontakt med ägaren (han har två sådana vagnar varav en ska avyttras). Den ligger inte ute någon annanstans, vad jag vet.

Nja, jag tycker 20000 USD är rimligt, det är ca 123.000 kr idag. Sämre 20 Jahre i icke originalskick har gått för motsvarande 100000 kr. Den här är lågmilad som tusan dessutom.
Faktiskt billigt rent statistiskt för en 20J, men som sagt, reservationspriset är inte upp nått. Tänker sig ägaren 170-180tkr för den så blir det nog svårt. Men upp till 150 tycker jag inte man gör en dålig affär, OM den nu är så bra som man förväntar sig av texten. Kan bli en kanonbil med lite puts och fortsatt korrekt service. Säljaren utlovar en Inspektion II på BMW innan leverans.

Priserna divergerar mer och mer på gamla M5:or nu. Samtidigt som en skabbig sönderstylad 3.6:a verkar kunna bli hur värdelös som helst så har det sålts några finare originalbilar (3,8:or) för över 100k förra året, varav en gick tillbaka till Tyskland.

E34 M5 register Sverige
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
USD 20.000 är ju där budgivningen -börjar-. Som vi känner till så är säljarens priside ca. EUR 20.000 och där är nog -reserv-gränsen lagt.
Bra bil, låga miltal, en av bara 20 gjorda, en -officiel- fabriks -limited-edition-bil 01/20 > 20/20 från ///M-GmbH. Rätt köpare är säkert bered att betala ett överpris MEN marknaden är mättat just nu med fina bilar (inte bara BMW och ///M).
För SEK 140.000 kommer det nog att finnas några spekulanter ????
Vad kostade dom bilarna som nya??..jahre..cecotto..vinkelhock??
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det står i länken: Länk
Eventuell extrautrustning tillkommer. Baspriset för en M5 3,8 -92 var DM 120.850,-
Inscannat material från försäljningsbroschyrerna finns upplagt i M5-forumet. Där står alla detaljer.

E34 M5 register Sverige
HD91: Är detta samma bil som "fjamsetramsa" hade/har? (osäker på alias)? Har för mig att den rullade i Malmö den också.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Tilläggspaketen kostade (andra tillval tillkommer seperat):
"20 Jahre" = DEM 8.500
Winkelhock = DEM 2.500
Cecotto = DEM 23.500
-
HD91 = rätta mig gärna, jag l'plockade detta från minnet MEM jag kan mycket
väl minnas fel i värmen :)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kristoffer_L: japp det är den bilen! Fjamsetramsa äger den fortfarande.

m5toureg: 25.000 är det väl för Cecotto? Åtminstone står det så på sidan och den informationen kommer från originalprospektet.

E34 M5 register Sverige
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.