|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt insynsskydd har lagt sig till med ett litet skramlande så fort jag kör på grövre asfalt. Har haft inne bilen på verkstad för åtgärd en gång utan resultat - ja, jag har garanti och ska stå på mig mot ÅF och så vidare, men jag tänkte försöka snabba upp processen lite. Orkar inte åka fram och tillbaka till verkstan tio gånger och få ickelösningar. Bor lite dumt till, så det blir ett meck. Min fråga: Ni andra som kör E91 - har ni samma problem? Om ni har råkat ut för det, har ni fått en lösning som jag kan föreslå för ÅF? Tacksam för all hjälp! Höjer stereon så länge... /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. | |
|
Hela min bil skramlar och knakar och brakar, hade bilen inlämnad för det, men dom hittade inget "onormalt", frågade om man får räkna med att en BMW ska skramla och ha sig och fick svaret att det får man nog räkna med = jag kunde lika gärna köpt en saab eller annan skit. |
|
| Det är nånting som knarrar där bak på min E91 när man kör på lite ojämnheter, men jag har inte gått till botten med det ännu. Mycket möjligt att det är insynsskyddet som spökar för mig med. | |
|
Hej! Höger bakruta, alltså den till kombiutrymmet har en plastpanel dikt an emot sig. Denna panel sträcker sig från baksätet(bältesinfästning/insynsskydd) och smalnar av fram till kombiluckan. Samma panel är oftast inte riktigt fastsatt och skrammlar således mot karossen, vilket min gjorde. En tur till BMW, en GRUNDLIG förklaring så var problemet ur världen! //Dorfmeister Es geht los... |
|
|
dorfmeister, intressant att du säger det, för även jag har upptäckt att högerpanelen vid högerrutan i skuffen + högra delen av plasten runt bakluckeöppningen sitter löst. känner man på högra och vänstra delen så är det en klar skillnad i "fasthet" och täthet på panelerna. Har ingen förståelse från BMW, så jag tänkte själv plocka ner alla paneler bak i bilen på semestern och försöka få fast dom ordentligt (har haft många bilar jag fått plockat med) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.