|
|
|
|---|---|
|
Hej! Såg en liknande tråd i 5-serieforumet men jag startar en här hamnar den i rätt forumdel. Det är så att mugghållaren bak i armstödet inte fastnar i stängt läge utan den fjädrar ut direkt igen. I tråden i 5-serieforumet stod det att man får ut mugghållaren genom att dra den rakt ut, fungerar det likadant på E46 coupé? Jag tänkte se om det finns något att justera/laga, annars får jag väl köpa mig en ny. Tack på förhand! Mvh Wiberg | |
|
Hej igen, Kollar en gång till om någon har koll på hur man demonterar mugghållaren bak i E46 coupé. Om jag inte har fått svar imorrn så får jag testa mig fram. Det ska nog gå bra det också. Om jag minns rätt så är det inga direkta alternativ till att dra själva mugghållaren rakt ut ur armstödet, det finns inga skarvar i klädseln som talar för att det finns några andra öppningar till mugghållaren. Testar och skriver en rad här om resultatet om jag inte hör nåt innan. :) Mvh Wiberg |
|
|
Hallå igen, Tänkte skriva svaret här så är det i alla fall dokumenterat. Mugghållaren dras rakt ut efter att man har lossat två små skruvar i armstödets framkant. I mitt fall var felet en sprucken plastdetalj som gjorde att mugghållaren inte fastnade i stängt läge. Lite limning och sen ihopmontering och nu fungerar den igen. Mvh Wiberg |
|
|
Wiberg, Har du nån bild eller artnummer på dom där mugghållarna bak? Ungarna klagar högljutt att det inte finns några där bak "den gamla BMWn var bättre..." Eller syftar du med armstödet på det i mitten? Då vet jag från start att det inte finns nåt till min bil Niklas Fransosen |
|
|
Hej, Jo, jag menar armstödet i mitten som går att fälla ner. Visste inte att det var ett tillval att ha mugghållare där. Är det klädsel hela vägen runt på ditt armstöd så att det är kört att eftermontera? Mvh Wiberg |
|
|
Kanon att du bemödade dig att uppdatera tråden trots att du fick lista ut det själv. Jag har samma problem, ska ta isär mugghållaren i morgon och se om det går att fixa lika enkelt för mig. A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. |
|
|
Hej, Kul att det kom till användning. :) Tyvärr höll inte min lagning så länge visade det sig till slut. Men eftersom vi så gott som aldrig använde de mugghållarna, så lät jag det vara till slut. Tror att en ny kostade runt 500 kr på BMW när jag kollade det. Kände inte att det var värt det. Med lite bättre limningsteknik går det säkert att få det att hålla bättre. :) /Wiberg |
|
|
Jag antar att det var den svängbara armen i plast som hakar fast mugghållaren i stängt läge som gått sönder för dig med? Den framstår helt klart som den svagaste länken. (mugghållaren som helhet andas för övrigt inte någon kvalitet, billig spröd plast och halvtaskig passform) Armen hade som sagt gått av och som du också konstaterade så var det inga goda förutsättningar för att få till en hållbar limning, för små kontaktytor. Jag behöll den yttersta delen med 'haken' och byggde en egen innerdel av en skruv, några muttrar och brickor och en långsmal metallbit som jag fäste i skruven i ena änden och limmade på armen i den andra änden. Då fick man nästan en kvadratcentimeter yta att limma på så det borde kunna hålla. Det fungerar än så länge och jag lovar att återkomma och uppdatera tråden om det pajar=) A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. |
|
|
Hej igen, Ja, det låter bekant det där.. Du fick nog till en bättre lösning än jag. Hoppas på att det håller! Skitsak är det, men klart irriterande! /Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.