AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.078

Riskabelt att ta bort fläck i innertaket?

323E21terror
Vågar man använda avfettning om man skall ta bort en liten limfläck i taket utan att det går hål i dukmaterialet eller lämnar kvar en annan fläck??? är något annat medel fördelaktigt....lacknafta??

farten är min drog
Deliq
Börja att prova med kemiskt ren bensin. Det lämnar inga fläckar textilen iaf, om det lyckas lösa limmet vet jag ej.

M V H // Deliq
Smart!
Lösa upp limmet och suga väck det med damsugaren måste vara det bästa då man slipper gnugga.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
ma
48
mackett
528iA Touring -97
Lacknafta är fet, och det löser inte lim i vilket fall som helst.
Limtvätt kan funka.....
Standardförtunning löser lim jäkligt bra.. men det är nog för starkt och sen luktar det inte kamomill i bilen efteråt.. =)

aldrig mer Audi!
323E21terror
jag kanske skall nämna att det är spraylim det är fråga om ifall någon har erfarenhet av det? det står faktiskt på flaskan att limmet skall gå att ta bort med lacknafta

farten är min drog
Ok, ta då en duschflaska och spruta på lite lacknafta, försök sedan dammsuga bort fläcken.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Precis som Mackett skriver är lacknaftan en fet produkt. Den kanske löser limmet men samtidigt finns risken att du får feta fläckar i taket.
Startgas brukar lösa det mesta (thinner), kolla bara på en dold bit av taket att det inte bleker det eller gör något annat okul.
Kemiskt ren bensin är nog ett annat bra förslag som har varit på tapeten.

Mvh
323E21terror
Ok låter rätt läskigt låter nästan som om man får leva med fläcken vars area upptar området som bokstaven O begränsar på tangentbordet och dessutom knappt syns..emn är man pedant så är man och jag stör mig på denna fläck i min sömn på natten.

farten är min drog
ma
48
mackett
528iA Touring -97
Om det är 3M:s Spray Mount så är lösningsmedlet i flaskan aceton...
Testa att lösa upp fläcken med lämpligt lösningsmedel och sen om det blir någon fläck efteråt av lösningsmedlet så rengör med klädseltvätt och sug sen rent med damsugare.
Turtles klädseltvätt brukar ta bort det mesta, tom alkydoljefärg... =)

aldrig mer Audi!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.