|
|
|
|---|---|
|
Kära panel... Jag har precis införskaffat mig en z3 m coupé och måste därför bli av med min nuvarande 318 touring inom kort. Problemet är dock att m coupén inte kommer att vara klar förrän strax efter midsommar då bilen skall genomgå ursprungskontroll, registreringsbesiktning etc. dessförrinnan... (import) Min tidgare tanke har varit att behålla min nuvarande touring fram till att "zätan" är registrerad och klar men nu är jag dock inte lika säker med tanke på att semestertider stunder och intresset därmed svalnar ju mer jag väntar med att sälja touringen... Oavsett vad, måste jag ha en bil varför alternativen är som följer; Sälja min 318 touring nu och införskaffa mig en skrotbil fram till zätan är körklar Vänta med att sälja min 318 touring och försöka få den såld innan-/efter midsommar och därmed slippa skrotbilen... Vet inte, vad tror ni!? =) Tack för alla svar! Vänliga hälsningar Anton | |
|
Det är inte alldeles självklart att du bli av med den innan midsommar trots att du börjar annonsera nu, tvärtom. Begagnatmarknaden verkar vara stendöd just nu. Ju tidigare du annonserar desto bättre tycker jag. //Lövet |
|
|
Det tar ju oftast en till ett par veckor att sälja en bil så även om du bestämmer dig för att sälja idag så kan det ju ta ett tag. Om du tror att din 318 kommer att springa iväg på kort tid så vänta två-tre veckor och sedan börja annonsera. Bör ju inte bli så många så många dagar utan bil att det kanske är enklare att ta en billig hyrbil ett par dagar istället för jobbet att köpa och sälja en "skrotbil". ___ //Ulf |
|
|
Tack för de snabba svaren, killar! Naturligtvis förväntar jag mig inte att bilen skall säljas omgående och det är nog som ni säger, marknaden är död nu och den lär inte vara mer levande om tre veckor... =) Blir väl till att annonsera ut bilen nu och införskaffa mig en bil för 5000 kr under tiden - hyrbil blir så fruktansvärt dyrt... Varför jag ställde frågan var då jag provade att annonsera för några veckor sedan, var intresset gigantiskt - helt över förväntan! Då jag inte hade räknat med att bli av med bilen så snabbt, väntade jag en tid... Men nu börjar tiden tala emot mig och kanske är det bäst att lägga ut den nu... Är det några som köper bil nu överhuvudtaget? |
|
|
Det klart att åtminstone någon måste ju köpa bil strax innan semestern. Tänk om du åker i en halvskabbig bil och ser fram emot en resan till öland eller liknande med ungarna. Nog fasan är man sugen på att byta till en ny och fräsch bil innan semestern då? Å andra sidan kanske kassan är skral när stugan är betald? (Bara spekulationer men kanske lite sanning ändå? //Lövet |
|
| Haha, så sant! Ska själv åka hem till öland innan midsommar varför jag helst inte tar en skrotbil dit... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.