|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har fått ett något oskönt fel på min 325:a (E36 cab från -93). Den blir för varm helt enkelt. Temp mätaren seglar upp som en raket och varningslampan börjar lysa. Och det kommer ingen värme i kupén. Fick detta fel i fredags och har hållit på och felsökt sedan dess. Motorn går bra och startar utan problem och det är inget vatten i oljan, samt det kommer ingen vit rök ur motorn, så jag vet att det inte är toppen som gått åt fanders. Har bytt termostat och fyllt på kylaren och luftat den (har hållit på och luftat i två dagar) och jag trodde jag fixat den men icke… Nu går temperaturen upp till normal arbetstemp så länge den står på tomgång eller om man kör lugnt, det kommer också lite värme i kupén men inte alls lika mycket som det borde. Men så fort man gasar på och börjar varva upp motorn så stiger temperaturen igen. Har inte byt vattenpumpen, då jag inte tror att det är något fel på den. Eftersom vattnet inte är stilla i expansionskärlet när motorn är igång. Har sökt och läst i stort sett varenda tråd som har med ämnet att göra här på autopower och många beskriver samma fel som mitt, bara det att deras lösningar funkar inte för mig. Någon som har en idé om vad det kan vara för knas? Är det så att det är vattenpumpen som spökar iaf? Är det tempgivaren som ballat ur? Har jag stopp i systemet kanske? // P.L | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.