AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
377

Vad kan jagt få betalt för 540:n tro?

Har satt ut den för 75000:- men svagt med svar. Är BMW-börsen ett bra ställe? Bilen har all utrustning man kunde få utom elstolar. 15900 mil med dokumenterad servicbo, alla andra manualer och instruktionshäften.
Svartmetallic. Har bytt vxl-låsfästen samt klossar fram. Har aldrig varit problem för mig. Bara ägt den i ett halvår iofs. Vill uppgradera mig till en e38 och då behövs pengarna. Brottom har man väl inte men skulle vilja glida i en sådan till sommaren. Bilen är av årsmodell -93. Tycker väl att en i princip maxutrustad 540 skall kunna ge mig 75000:-. Något annat tipps på annonsställe där det är sug!
Tack på förhand för alla kommentarer
Prova aftonbladets annonsmarknad. Alternativt www.blocket.se. Jag tycker 75 är ett bra pris för en 540 i det skicket du beskriver, hade gärna köpt den av dig om det inte berodde på rådande omständigheter med nuvarande tjänstebil...

Själv provade jag i två av sydsveriges större dagstidningar med mina båda BMWs och fick M5:an såld nästan direkt. Och detta var relativt nyligen. Men då var den nästan i "mint-condition" och synnerligen välutrustad med buffelskinn, Nurburgring-paket, dubbla takluckor, PDC mmmmm. Samt att kunden letat efter en med just den färgen jag hade på min (mörkblå-metallic). Men detta kan ha varit tur.
318:en tog längre tid, å andra sidan kostar den inte mycket att ha så det spelade ingen roll för min del, det var bara att vänta så kom det en kund och den gick för 63'.

Jag tycker att du skall ha den ute ett tag till...skam den som ger sig! Förr eller senare kommer det säkert en 540 spekulant.
Glömde tillägga att BMWpower.nu inte är så enkel att hitta för en novis som söker BMW men aldrig ägt någon tidigare. Därför tror jag nog man kan nå fler genom att annonsera i ex. aftonbladet, gula bilen eller dagspressen.

Mvh
/C
Tackar så mycket. Visst finns det 540 för 60000:- i tyskland, men vem skulle vilja ha en sådan? Kul att du håller med om att 75000:- är ett vettigt pris, då ligger jag nogorlunda rätt. Nå tillbaka till min topic. Aftonbladet var en god ide. Tackar för det.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Ma
41
MatsL
528iA-98
Ehhhhh....

Var det inte du som för ett halvårsedan absolut inte ville ge mer än 65" för en 540 ????
...och nu har din stigit 10" i värde på ett halvår......

jaja, lycka till !

(Kvällsposten på lördagar har mycket bilannonser.)

///Mats
528iA-98
FZR1000-87
??? Snacka om off-topic!
Skall göra ett ryck får vi se!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Ma
41
MatsL
528iA-98
Ok, lite väl negativt... Sorry !

Lite bilder i annonsen lättar ju upp.
Orden "fullutrustad" och "maxutrustad" har det ju tyvärr gått lite inflation i, så lite bilder och utrustningslista hjälper kanske till, hjälper ju även de som inte haft BMW innan att se hur mycket utrustning som går att få i en bil.

Lycka till !

///Mats
528iA-98
FZR1000-87
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Ett hett tipps är www.blocket.se (kostar 60 spänn)
De har mycket besökare och jag har fått bra respons därigenom.

Skriv en bra rubrik som givetvis innehåller BMW 540 så att den är lätt att söka på. Och som innehåller något lockande exempelvis 18"-fälgar, fullutrustad, eller miltalet kanske 15000 mil är ju inte mycket.

Och ett nästan måste på alla annonser är att ha bra bilder med, och att skriva en välformulerad och innehållsrik text till.

75' är bilen värd enligt min mening, så lycka till!

Lycka till!

//Daniel
75 tusen är helt klart vettigt pris tycker jag. Har själv haft en 540iA ´93, och det varkar som det tar lite tid att få den såld, men lägre än 75 tycker jag inte du ska behöva gå. Lycka till!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
De flesta här verkar tycka att bilen är värd 75 kkr problemet är att dom inte är spekulanter på din bil. Antingen har du inte nått ut till köparna eller också är den för dyr helt enkelt. Prova motorbörsen eller TV4. PÅ TV4 verkar bilarna vara ganska billiga men många läser dessa annonser.
oj, vad tiden gått. Kan ta och avsluta detta inlägg med. 75000:- blev inga problem att få. Det var den värd. Lika lycklig köpare som säljare. Perfekt helt enkelt
Tack för tippsen
Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.