|
|
|
|---|---|
|
Hittade en annons på blocket på dessa fälgar. De är körde i 500mil så är väl nästan nya. Men priset i annonsen är 20.000 de känns lite väl magstarkt, iofs är nypriset enligt annonsen 32.000kr. Va tycker ni dessa är värda? | |
|
Du kan köpa flång nya med däck för ca. 1500 €, så någonstans straxt därunder :) Mvh/ Niclas |
|
|
Nypris för ett komplett set fälg+däck på BMW är till en början ganska ointressant eftersom dom tar väldigt bra betalt för däcken. Skulle man köpa helt nytt så spara man en bra slant genom att köpa fälgarna där och däcken på ett annat ställe. Att hitta helt nya för 1500€ har jag aldrig sett. Det är ungefär där bättre begagnade ligger på tyska Ebay. Det finns två som säljer helt nya med Good Year däck. Dena vill ha 2230€ och den andra som är en BMW-handlare vill ha 2699€. Finns ytterligare en som säljer en uppsättning som rullat ett par kilometer för 2000€. Sen finns det ett par som säljer på auktion så där vet man ju inte vad slutpriset hamnar på. ___ //Ulf |
|
|
Man skulle ju kunna köpa kopior med de är ju mkt billigare. Men som sagt man brukar få de man betalar för.. Någon som köpt kopior av orginal fälgar? Hur var finishen och hållbarheten? Om någon skulle sitta på M135 fälgar och är sugen på att sälja så skicka ett PM till mig :) |
|
| Heden: va de kopior för 1500 eller ? Länk? | |
|
Jag hade M135-kopior på min förra bil och kvalitén var det inget fel på. Efter 2-3 säsonger var dom fortfarande i samma skick (förutom egna kantstötar...). Däremot var dom nog tyngre än originalfälgarna vilket är lite synd. Jag betalade 11.000 kr med Falken däck då (-05). Idag har jag originalfälgar och ser faktiskt inte någon skillnad på dom. |
|
|
Problemet är att kopiorna ofta har fel inpressning och inte sitter lika snyggt som originalet. |
|
| Kan inte annat än hålla med Anders S. - ofta är inpressningen helt fel varför det får följden att det ser galet ut... | |
|
Länk Mvh/ Niclas |
|
| 12-13000:- borde kanske vara rimligt eftersom de rullat 500mil, förutsatt att de inte är 4 år gamla.. | |
|
Heden: dom är till E46. Av någon anledning så ligger priset betydligt högre för de som passar E60/E61. ___ //Ulf |
|
|
Och vart i tråden framgår det att "lemans" har en 5-serie?! Om folk vill ha råd och tips så får man banne mig bli bättre på rubriksättning! :) Mvh/ Niclas |
|
|
Heden: du har helt rätt vet inte var jag fick det ifrån att det var till E60/E61. Nu när jag tittar på lemans övriga inlägg i andra trådar så handar det mycket om E46 så det är nog sådana det handlar. Hittade även annonsen Länk på Blocket och den är lika tydlig om vilken modell de passar ;) ___ //Ulf |
|
|
Anders och Tvesovla: Tycker ni verkligen att kopiorna ser konstigt ut på min förra bil? Att inpressningen ser fel ut? Länk |
|
|
Visserligen är det inga stora olikheter men jag personligen störs av det. Jag hade CSL-kopior på min E46 cab med ET40 och jag störde mig jättemycket på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.