AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.944

100-150km/h tider

Sida 2 av 3
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Well the ACC (automatic) worked kinda crappy, and I was very disapionted with the non-automatic fan speeds, that sucked. So i really don't see any difference at all, mabybe the digital display looked a bit nicer but I guess that´s it. Oh yeah, the de-fogger for max. fog removal was easier worked with the ACC, just one button to press wheres in the manual AC you have to adjust it, well, manually.... ;o)

The seat-heater in the GT work 10 times better than in the all-leather 328 sports seats, for some reason.
Hej å hå!

Min 850 fixar samma tid på 4.5sek. Ville bara se om polaren med sin M3 har skäl för att vara kaxig. Men det har han inte.. har provat nu. :)

Angående min signatur, är för att det vimlar av Bmw i denna stad, å varför inte retas lite? har inte en chans i helvete mot ens en 328 med min 740Turbo. :)
Dom flesta tycker bara det är kul.

mvh
/Cordone

850T5R 19T + 3" + SQR Inside
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
cordone,

Oavsett var du bor i Sverige är jag övertygad om att det finns fler Volvo än BMW där.
johann= jo, visserligen.. Tänkte mest på dom hottade bilarna i stan. å då leder Bmw stort.

Cordone:

Jämför du inte nu en "trimmad" bil mot en otrimmad?

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
bayerischemotor= jo visst gör jag det. Det borde ju vem som helst kunna lista ut.! eller? (hehe)

men vadå? är skit nöjd med min effekt, i en trots allt familjebil. Å det var så enkelt å "billigt" trost att polaren snackar kolfiber insug för det dubbla av vad jag lagt osv osv.

Hade lungt kunnat tänka mig en M-bil, så det är inte att jag vill klanka ner, utan snarare ha lite kort i rockärmen när det börjar hetta till på rejsen.

mvh
/Cordone

mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Jojo men hur kul e de me framhjulsdrift??? En massa hästar på framhjulen är lika kul som några åsnor på grönbete...

Mip
njea. det suger i starterna. men så fort man fått i 2'an så är det rätt ok. Stör mig inte så där jätte mycket på det. Bilen drar ju på rejält när man väl fått rull på den.

bredställ kör jag på vintern med min 740Turbo. :))

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Personligen tycker jag det jobbigaste med farmhjulsdrift är ut ur kurvorna, speciellt i bilar med lite pulver. Alfa har dock kommit lång på vägen där.
Tänkte komma till det som Johann han säga. Jag kan jämföra M5 - överlägset grepp in och ur kurvor. 520'n har bättre väghållning än R'en. R'en köptes mest för att ja, då har man väl testat volvos värsting då, samt att den hade allt i utrustningsväg. Men nog kan man alltid göra snabba omkörningar, men annars är den typ lika smidig som en noshörning.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
javafan.. helt standard i väghållning och motor är den väl inte de värsta man kan uppleva.

Men efter lite lagom trim, och en 6cm sänkning, känns den fan så mycket trevligare. Visst, den spinner ju redan utan att man behöver svänga, så ut ur en kurva får man pumpgasa lite lätt.. :)

Jag kör sällan runt å har mig på banor, det har jag 740Turbon till.

och ja, den har ALLT i utrustning :)

/Cordone

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Menar du att du har en fullsmetad 740 Turbo?

Jag är imponerad, måste ingå borde servostyrning och ABS. ;)
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
hahaha... hmmm, du har då allt startat en liten debatt här CORDONE, jaja hoppas att du tar det lugnt med mig när jag kommer upp jämnsides vid ett rödljus.. hehe

Den som har flest saker när han dör vinner...
Debatt var det ja. :) eller blev det iaf.

johann: nu var det inte 740'n jag syftade på, men ok, den har faktiskt allt utom el-taklucka, den får jag veva upp. :) sådedå. hela 220hk i den gammle bilen, dock INTE ABS. hehe

Gudis:Vadå ta det lungt? Har ju som sagt framhjulsdrivet, så rödljus är väl klart inte helt enkelt. muahah..

/Crd

Visa användare
425
Gudis
cordone: hahaha... ok vi ses väl där ute ngn dag.. bara att trampa på.. hehe

cardone:
Har din 740 elstolar?

Nästan allt om touring!
Länk

Mvh.
Micke Olsson
gudis: lite på det. :) jag ställer alltid upp på rejs. om det är lika vilkor. dvs jag vill inte se i backspeglen att det kommer en i 200knyck och kör förbi, och räknar med att man rejsar efter för att sen säga att dom piska mig. har hänt förr! sopor säger jag om sådana. :)
men lite rullande eller så båda drar samtidigt, det är kul.. hehe

/Crd.

Visa användare
425
Gudis
cordone: jo jag håller med om att man ska köra på lika vilkor..

ok då säger vi så.. hahaha... det e altid lika roligt eller??

gudis: lita på det... jag bara KAN inte låta bli . :)

muaha.

/Cdr

Visa användare
425
Gudis
hahahaha... vissa kan inte låta bli..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.