|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Postar här oxo, råkade poste i 3-serie forumet. Kanske vart fel. :) Till saken: Hur går M3 (286 - 321) mellan 100-150km/h ? Likaså M5? Lite nyfiken här. /A. 850T5R 19T + 3" + SQR Inside | |
|
fort. turbomesar kan hålla sig i högerfilen! ;o) ___________________________ -= En riktig motor suger =- |
|
|
Antagligen inte så fort med tanke på ditt svar.. men då vet jag iaf. /A. 850T5R 19T + 3" + SQR Inside |
|
|
Har ingen aning va M-bilarna gör i det spannet, men min vill ha 6 sekunder på sig mellen 80 och 120. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tänkte fråga här, för jag orkar inte leta fram någon gammal bilsport å kolla... har för mig dom hade testat det i ngt nr.. någon borde ju veta? /A. 850T5R 19T + 3" + SQR Inside |
|
| ...ska kolla på vägen till jobbet imorgon. 100-150 sa du? ...brukar man inte mäta... info kommer.... | |
| E39 M5, ca 4 s och E46 M3 ca 4s om det är originalbilar vi talar om. | |
|
Min M Roadster som det sitter en M3 motor i, går mellan 80-120 på drygt 5 sekunder. /Ash |
|
Deliq |
Ange vilken växel som använts, annars icke jämförbart !! M V H // Deliq |
| Fyran /Ash | |
|
Ash: Du ska illvarva, inte segdra, peta i trean istället....... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
:) Visserligen, men fyran ger ett ganska bra mått på motor styrkan mellan 80-120. MvH Ash |
|
|
Menade 3'an. Brukar man ju ha när man provar har jag fått för mig. Detta har jag fått fram, så nu behöver ni inte bry er längre! hehe :)) "Nya" m5an med V8 400hk 500Nm gör 100-150 på 4.75s..... m3 e36 321hk gör samma intervall på drygt 5 sek 850T5R 19T + 3" + SQR Inside |
|
|
Några prestandauppgifter kan jag tyvärr inte komma med, men dock en kanske bättre; På väg hem mellan Malmö och Lund idag vid lunch ligger jag i 100 (innan motorvägen börjar), då jag blir idiotomkörd på högersidan av en silvrerfärgad porsche 911 (sen tyckte jag mej se "GT" något..., hade lite svårt att se) märkt med stora vita siffror "23" (banbil?) på sidan. Och han iväg och jag hänger så klart på, och till min stora förvåning hängde jag med riktigt bra, visst han krööööp från mej men inte alls mycket. Porschen tog av efter nån kilometer eller så men jag vart klart imponerad, kanske mest pga. hans märkning på sidan (någon som vad/vems detta är?), detta var knappast någon vanlig standardbil. Tittade nog inte ner på hastighetsmätaren en enda gång pga. tät trafik, men fort gick det, det kan jag lova. Jaja, summan är att en M3:a är fasligt mycket bil för slantarna. |
|
| Klockade min 3.2 Cab till 5.3s... | |
|
cordone: Svar: Bra mycket bättre än vilken som helst standard turbomatad traktor-> även kallad VOLVO. Ta inte illa upp, jag lider också med traktor körning ibland. (kolla mina bilar:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
| Polaren ringde precis, han var ute och körde och såg en Volvo 740 med trailer och gissa vad som stod på den. Jo, en silverfärgad Porsche Carerra RS med "23" märkt på sidan. Det var alltså en banbil, tom. en RS. Nu blev jag glad på riktigt. :o) Ska köra M3 så länge jag har råd! | |
|
-> cordone Vad gör din SQR-Volvo det intervallet på då? Jag antar att du ville jämföra... |
|
| Den där Corleone skulle ha smisk! Vilken hemsk signatur han har på TPC!! :((( | |
|
....a nice and good looking site (Länk a stunning "no bullshit" M3...! V-max |
|
|
...328-Johan...it might be a little bit "off target", but how do you rate your manual AC in your M3 compared to the automatic AC system in your previously owned 328i ? V-max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.