|
|
|
|---|---|
| Hej allihop! Förra ägaren har kört på ej torkad vägmarkering och då fanns inga stänkskydd på. Någon som vet vad man ska använda,något medel eller mekaniskt. Prickar både på lack och plast. | |
| Power-avfettning från SmartAB, finns hos Micro och Clas Ohlson bland annat. Grå flaska med orange text. Spreja på och se hur tjäran rinner bort, upprepa behandlingen ett par gånger om det behövs. För bästa effekt så ska lacken vara torr. | |
| Tack CKamondi, ska prova det,återkommer om resultat | |
| Man nu var det ju inte tjära väl? Finns det vit tjära? :-) Vad består vägmarkeringarna av egentligen? | |
|
Den frågan får nog vävverket svara på - om de vågar avslöja vad deras hemliga hexbrygd innehåller - kanske är giftigt.. :-) Länk |
|
| Jag väntar med spänning på svar från vv,dom behandlar ärendet som det heter hos byråkrater.Har inte testat den här avfettningen än | |
|
Hoppas de har något tips på hur du kan få bilen ren igen - borde ju ligga litet i deras intresse också, kanske går att polera bort i värsta fall.. Länk |
|
| Jag tror inte det går att polera för det är tjocka prickar som sitter som berget och hårda är dom också. Skulle tro att dom har blandat till något med plast i | |
|
Min far mötte en skenande målningsanläggning och fick vita prickar på diamantsvart lack för många år sedan. Vägverket förskte fixa det med egna medel men det slutade med en helrekonditionering hos MrCap på vägverkets bekostnad, **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Den är Mr cap behandlad och dom har försökt ta bort det men icke,dom pratar om våtslipning | |
| Hej igen nu fick jag svar från vv. ta ``ta kontakt med lackeringsfirma eller bilverkstad``. Men jag frågade en gammal målare och vi funderade ifall det kunde vara plast iblandat och han gav mig en flaska T-röd. SIMSALABIM det löses upp lite sakta förvisso och lackbehandlingen tar lite stryk men det går ju alltid att åtgärda. | |
|
T-rör - jo ja sprit löser ju inte bara upp hjärnceller - Skönt att det trots allt löste sig hyggligt smidigt. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.