|
|
|
|---|---|
|
Hej min kompis är väldigt intereserad av denna E46 328 ci 00. Länk Eftersom att det rör sig om snabba ryck vid denna affären så är jag tacksam för sanbba svar. Vilka fel skall vi kolla efter när vi åker och kollar på bilen är det någon som känner till den och vad säger ni om priset? Tacksam för alla svar! When batman takes a vacation he does the Gumball | |
|
Jag tycker priset låter helt OK, kul med en originalbil. Färgen var lite "het" kring melleniumskiftet, färgen gör den säkerligen inte lättsåld även om jag tycker den är lite udda på ett positivt sätt. Kolla bara om det är någon rost på bakluckans nederkant och motorhuvens framkant ovanför strålkastarna. Kolla också så framvagnen är uppdaterad med de ihåliga bärarmarna, mycket vanligt att dessa glappade på 98-00, de byttes frikostigt på garanti de första åren. Detta är ett klassiskt fel som kan vara ganska dyrt att byta. |
|
|
Priset känns mycket bra. Antagligen förklaras det förhållandevis låga priset av färgen. Tycker man om den så är det ju bra men det är nog som Kristoffer säger ganska vanligt att man inte gör det. Jag tyckte också utrustningen var alldeles utmärkt på bilen, det mesta som man vill ha fanns ju med. Står man ut med färgen är nog bilen ett utmärkt köp. //Lövet |
|
|
Har sneglat på den bilen ett bra tag och den var uppe i 120papp för några veckor sedan. (Den har varit ute VÄLDIGT länge) Jag har inget ont att säga om bilen, mest eftersom jag inte har sett den live. Däremot så drog jag ett fax från VV och den har haft 8st ägare, varav han som äger bilen nu har haft den i ca 1,5år. Besiktad 2008-02-19 utan "anmärkningar". Jag tror att den är svår såld mycket pgr av färgen. MVH |
|
|
8 ägare behöver egentligen inte säga så mycket eftersom det inte alltid innebär 8 olika brukare. Det gäller att verkligen kolla vilka de tidigare ägarna är, inte sällan är det firma/leasingbilar som sedan köps ut av ägaren. Dessutom brukar en begagnad BMW 3-serie generellt byta ägare relativt ofta, 1-2 års intervaller är snarare mer regel än undantag. Min gamla 328 E36 hade tex 7 tidigare ägare enl VV när jag köpte den, men bara 2st "användare": 1) BMW handlare (Carlssons Örebro) 2) Finansbolag (Ägare 1) 3) Ny BMW handlare 4) Flyttar till annan BMW handlare där den sedan säljs till ägare 2 5) Finansbolag 6) Ägare 2 löser bilen och behåller den ett tag 7) Ny ägare (jag) På vissa bilar står BMW Sverige som första ägare innan första bilhandlaren och adderar ytterligare en ägare hos VV. Min 320i -04 var en sådan bil. |
|
|
Den bilen har jag sett ett bra tag också. Tror att färgen gör att folk drar sig för att ringa trots det låga priset. Annars ser den ju fräscht ut! |
|
| I mina ögon kan det bli ett kap. När han skriver "Priset är inte förhandlingsbart!" så ger det iaf mig ett tecken att det är prutningsläge. Är nog ingen omöjlighet att få den för 80 om man kommer med pengarna i handen. Mannen är helt klart desperat! | |
|
Ja du, 80' för en 328 Ci... Då kan man undra varför man köper en ny, naken 116i för 211'. |
|
| Jag kan bara säga att det är riktigt trögt. Jag har ute min -99 för 89' och det är några som hört av sig men ingen har kommit och tittat. Det känns som beg.marknaden är stendöd för tillfället. | |
| Verkar vara såld.. Nån som vet vad den gick för? | |
|
Går inte att jämföra riktigt men sålde en svensksåld 99:a 328 sedan i förra veckan. Fin bil svart med svart skinn och en del utr. 17000mil. Inte mycket intresse trots att den låg ute för 65000kr. Såldes till slut för 61000kr, så jag kan bara hålla med om att marknaden är död, man får massor för pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.