|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu är det såhär att jag har temperaturproblem med min bil. Det började med att jag bytte, termostat, vattenpump och remmen. Efter det började bilen bli varm då och då läckte även vid termostathuset så fick fylla på och ha mig. Bytte då kylare till en 328a kylare som e lite större. Men nu när jag fått allt tätt så funkar det kalas så länge jag kör. Men så fort jag börjar fisköra (typ 30väg) eller står still så stiger tempen igen. Även viskofläkten e bytt till en som ja vet skall fungera och den suger bra (om jag sätter ett papper framför grillen så sugs det fast). Så idag tänkte jag att ja skulle försöka lufta ur lite mer om det trotts allt skulle vara lite luft kvar. Då visade det sig att när jag lättade på luftskruven när bilen var varm så började det läcka mellan expantionskärlet kylaren. Kan det vara så att när jag öppnar luftskruven för att bli av med luft så sugs det istället in ny då det läcker i nederkant på expantionskärlet? Jag håller på å bli galen på det här kylproblemet. Tror inte att det är nått med toppen, då det inte lucktar om vattnet, inget vitt klädd under oljelocket eller på stickan och den blir inte varm när man kör den hårt. ENDAST när man står still (precis som om inte viskofläkten skulle fungera). Hjälp vad kan det vara.. //Salis | |
|
Har nu bytt kylare igen och nu är det tätt överallt, men likförb*nnat så blir den varm när jag står still utan att det försvinner en droppen vatten. Har ett klickande pulserande ljud om slår på värmen i bilen? I TiS:en står det "otillräklig urkoppling av vattenventilens lager" kan detta ha något med värmeproblemet å göra? //Salis |
|
| Viskokopplingen till fläkten? | |
|
Jag tror tyvärr inte det; "Även viskofläkten e bytt till en som ja vet skall fungera och den suger bra (om jag sätter ett papper framför grillen så sugs det fast). " =( //Salis |
|
| Har i stort sätt samma problem. Bytte kylare på min bmw, för andra gången på 1,5 år, Hur vet man att vattenpumpen är trasig? | |
|
Om den e helt pajj så märker du det genom att det glappar i lagret på den. Annars så om du fortfarande har orginal så har den "skovelhjul" i plast och dessa vittrar sönder/bort så då händer det inte så mkt när den snurrar. Men detta kan du inte ser förens du monterat bort den.. Jag har nu köpt ny viskokoppling och fått hela kylsystemet tätt så får hoppas det hjälper å byta den. //Salis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.