AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.332

Ny stereo funkar inte till BMW E36 Coupé från 95?

dr
11
dreddy
328i Coupé -95
Hola compadres!

Köpte en skitfin bilstereo häromdagen (Pioneer DEH-P6000UB), köpte även ISO-stickan för att kunna plugga in den. Men här kommer nu roplemet; Strömtillförseln fungerar, kan navigera runt på den etc etc.. MEN det kommer inget ljud, hur jag än vrider och vänder på den. Någon som känner igen problemet eller vet hur man åtgärdar det?

Lägger till lite fakta om skönheten jag kör, ifall det kan hjälpa:
-Importerad från tyskland
-BMW 328 coupé från 95
-Satt BMW originalstereo innan

Vore hur tacksam som helst för svar :)

Mvh
Stefan
Tjena! Jag hade samma problem med min 325 E36. Min är också importerad men det fanns ingen stereo i bilen när jag köpte den. Läste lite i forum och så och kom fram till att jag hade något sorts "pro" stereosystem med inbyggt slutsteg. Det ser man på antalet högtalare man har. (en liten och lite större i varje framdörr, en vid fötterna och två på varje sida i hatthyllan)

Innebär kort sagt att alla högtalarkablar från stereon går till ett slutsteg som sitter i bagageluckan på vänster sida (under skyddet).

Jag fick kapa alla kablar till slutsteget och koppla ihop med kablarna från stereon direkt. Då funkade allt. :D

Hjälpte det?
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
jag monterade i en Pioneer DEH-P3100UB stereo i min e36a med stora ljudpaktet med iso kablage från biltema.

gick hur smidigt som helst. inga kabade kablar och allt funkar fin fint med orginal steget.

har satt i en bas och en separat steg för basen me nu.

men du måste ha missat någon kabel. säker på att styrströmmen är inkopplad ? det var inte min först från stereons kablar.

// Feeelix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.