|
|
|
|---|---|
|
hej. har skrivigt tidigare om mitt problem med tankmätaren. nu när jag tagit mig tid att kolla upp vissa saker och ändå inte hittar felet... *har kollat givarna i tanken de är enligt mig, far och en kompis som kan lite om bilar helt felfria. har även rört på dem med tändningen på. *har bytt instrumentet och det nya beter sig likadant. dvs att tankmätaren far upp pyttelite och reserven lyser. (den visar tomt) *har kollat upp kablage och tagit bort gamla tjuvar. men kablarna är ok. sterion är kablarna klippt på och 3 kablar används inte, den nya sterion fungerar bra. allt fungerar. *bytte ut lyseknappen för jag vill ha automatisk halvljus. det var då tankmätaren flippade till och visade ett rimligt literantal i tankem och höll sig där tills nästa start. (hände första gången ca 2 veckor efter knappbydet.) MEN. eftersom jag inte vet hur man ska koppla in knappen för det finns en kabel från knappen som jag inte vet var jag ska dra, så satte min far in den gamla igen. (vet inte varför) och då gjorde tankmätaren sådär igen nån gång när han hade bilen på jobbet en dag. *trycker man in knappen som nollställer trippnätaren och vrider tändningen i första läget så kommer det upp siffror 1. 2. 3. osv och nått nummer vid varje siffra. sen far alla mätarna i botten och tillbaka igen. ÄVEN tankmätaren..... kan inte förstå vad som är fel. någon som hafft samma fel och lyckats åtgärda det? nån verkstad som avslöjat nått trick? pallar inta att lämna in den för det känns som att det blir dyrt för ett skitfel som man irriterar sig på... Bmw OWNZ | |
|
Finns det bensin i tanken?=) "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
eh.. jaa.. har minst 30liter i den nu.. Bmw OWNZ |
|
| ingen som har den blekaste aning om vad det kan vara? | |
|
Jag skulle gisa på en säkring eller bromsljuskontakten. Bara en gissning men kanske värd att kolla upp! |
|
|
okej det kan jag göra.. men vad skulle bromsljuskontakten ha med tankmätaren och göra? i och för sig så har ena bromslyset glappat mot metallen. men det är fixat. hur ska man kolla den då? så det är kontakt överallt? Bmw OWNZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.