|
|
|
|---|---|
| Min E39:a från -00 är utrustad med M-ratt, M-växelspaksknopp, svart klädsel och innertak samt vita blinkers och shadowline. Men inte M-paketets front, akter eller instegslister. Fanns det ett stort och ett litet M-paket när den här bilen var ny eller kunde man kryssa i vissa M-delar (ratt och knopp) som extrautrustning? | |
Njuren |
STHLM open paket kanske? "the things you own end up owning you" |
|
Kom väl -02? Fanns definitivt bara till facelift dvs MJ01 och framåt. Jag har exempelvis M-ratt och M-knopp så det går ju att plocka löst också. Vita blinkers blev svensk standardutrustning någon gång runt 2000 så de kan ju komma därifrån. Shadowline kan man ju alltid köpa löst? Det du kan göra om du vill vara säker är att gå till en BMW återförsäljare och be om att få en förteckning över bilens utrustning. Det tar dem 1 minut att göra detta så det ska vara gratis. //Lövet |
|
|
Finns inget litet M-paket utan det är tillval eller i vissa fall standard på svensksålda bilar. Har ju också förekommit kampanjer med tillfälligt ihopasnickrade "paket". M-sportratt är relativt vanligt på E39 utan M-sportpaketet. M-knopp är inte ovanligt och många har även bytt i efterhand. Svart klädsel har väl inget alls med M att göra utan är väl bara ett vanligt val av klädsel Svart innertak är ett tillval Vita blinker var ett tillval och som Andreas skriver så blev det vid en tidpunkt standard på svensksålda. Shadowline är också ett vanligt tillval. ___ //Ulf |
|
| Tack för svaren. Tror att jag ska köra förbi BMW och kolla om de kan få fram en utrustningsförteckning. Vore lite skoj att ha. | |
| Dum fråga kanske, men om man inte har shadowline vad har man då?! För det är väl listen runt om ? | |
| Har man inte shadowline har man chromeline. Det gäller alltså listerna runt fönstrena och listerna runt hela bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.