|
|
|
|---|---|
|
Som sagt det droppar servo olja från bilen en e39. Jag har sett att det är lite vått av olja precis under burken man fyller på så det är antagligen klämman som är dålig men det hänger som droppar av olja under spoilen fram och vid varje tillfälle man parkerar tar det inte mer än 10 min innan det är fläckar på marken, så jag tänker att det kanske måste läcka på något mer ställe eftersom det inte läcker (såå) mycket under burken Har inte lyft och kollat ännu men är det fler ställen som är känsliga? vid pumpen är det torrt så på den sidan inget alls Jag har fått fylla på systemet lite varje dag (nu i 3 dagar) Förslag? | |
|
Hej! Hade nyligen motsvarande läckage. Brickorna som tätar servoslanganslutningarna på servoenheten hade ärgat / fräts bort. Oljan slungas runt lite överallt när man kör så det kan vara svårt att se källan förren man rengjort och startar upp igen. Ser ut som brickorna är någon aluminiumlegering, kanske lite galvaniskt element ? Tips: fixa snarast, du får ATF olja längs hela undersidan av bilen av fart vinden. Inte så trevligt mot underredet tror jag. / H |
|
|
Nej jag har tänkt på det också att det inte kan vara nyttigt mot Underredet.. Var ute och tittade lite mer innan och är nästan säker på att det inte läcker under påfyllningsburken utan vid anslutningarna till kylslingan. En sjö av olja uppenbarade sig precis under. Så nu blir det så att bilen får stå tills det ska åtgärdas torsdag. Är det normalt att sånt händer när bilen närmar sig 20000 gränsen eller? |
|
|
Bra fråga. I mitt fall så hade bilen gått ~17000 mil. Tror inte materialet i brickorna är helt optimalt. såg likadant ut när jag bytte olja i bakaxeln. Brickan var nästan helt uppäten (samma typ). Är det samma anledning på din så kan du trösta dig med att de kostar 2:- /st på BMW, jag hade bytt alla. Good luck! |
|
| Jag har samma problem på min 528-98,precis under servoburken verkar den läcka. | |
|
tydligen är det helt normalt att slangarna under servoburken är lite fuktiga. men i mitt fall va det packningarna till kylslingan som va boven i dramat.. Kostade faktiskt ingenting att laga, verkstaden sa "det bjuder vi på" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.