|
|
|
|---|---|
|
Har en 530ia -93 aut. som inte startar. Körde bilen igår utan problem...!? Nu i morse gick den inte igång. Startmotorn går runt och det puttrar lite, men den kommer inte igång. Nytt batteri, bensin finns. Vad göra?? Man blir ju galen! Tändstift? Besinpump? Mycket tacksam för svar | |
|
Prova och knacka på bränslepumpen och starta samtidigt. 628csi |
|
|
Prova att köra in startgas och se om den tänder på det. Om den gör det borde det vara fel på antigngen soppa pump eller soppapumpsrelät. Om den inte tänder på ens stargas finns det risk för att det är kamaxel givaren som har gått. Min bil: Länk |
|
|
Fick igång den... Hur skumt som helst. Är i ärlighetens namn ingen mekare av högre rang. Skruvade iaf av skyddshöljet på motorn för att kolla tändstiften. Men vart sitter dom? När jag inte hittade dem, försökte jag trycka och kolla allt annat. Fyllde även på lite soppa i tanken, (fastän den var halvfull) tillslut startade den. Känns ändå oroande? |
|
| Är det inte någon såndär förpumpshistoria p dessa bilar för bensinen? | |
|
det sitter svarta fyrkanter i ditt fall fyra st per sida fästa med 2 bultar. det är tändspolarna lossa de två bultarna och dra spolen uppåt då hittar du ett stift. Jag har också för mig att det finns en för pump som pumpar soppan från den enasidan till den andra av tanken men det kan du säkert hitta info om på forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.