|
|
|
|---|---|
|
Hej Hopp! Undrar om någon har erfarenhet av sportsystem till E34 M5. Har själv kört en med supersprintsystem kunde knappt avgöra någon skillnad kanske marginellt bättre på höga varv <5000. Ljudet var ju ganska blygsamt oxå. en M5a orginal brummar ju på rätt bra. Vad rekomenderas,Ferrita system? Dimension? Bomsar kattarna något? Finns det någon med god erfarenhet av dessa motorer som vet om det om det ger någon effektvinst eller om det endast är kosmetika. M-motorer har ju en tendens att vara ganska bra orginal. | |
| Jag kan varmt rekomendera Feritta till M5:an, har en kompis som har feritta på sin, iofs så är båda kattarna bortplockade, det gav väl en viss effektökning, men jag kan garantera att du får ett sånt jävla fint ljud så du kommer att få ståpäls.. | |
| Jag har ingen erfarenhet av avgassystem på M5:or, men jag har däremot hört en 3,8:a med chip och Ferrita. Den lät otroligt skönt, baserat på det så kan Ferrita varmt rekommenderas. Ger säkert en liten effektökning, men M bilarnas system är inte direkt restriktiva. | |
|
Kompisen körde med 2*2,5" utan kattar, blev ganska dyrt iofs, +10000:-, jag har hört att kattarna stoppar upp 15 hp/katt (OBS) men det har jag inte några som helst bevis för...(OBS), bara ryktesvägen.. Det är ju ett dyrt altenativ men jävla skön sång :) Jag gasar tills det rasar... |
|
|
Gör som jag ta bort sista dämparen och gå med dubbla 2,5" från skarven vid mitten dämparen och bak . Låter VÄLDIGT sportigt , men en liten varning är om du kör långa sträckor med bilen så blir det jobbigt . Kan lova dig att ingen tror att det är ljudet från en 525 ... -Phiber- 525i |
|
| Det är FERRITA som gäller om det ska bli bra. Dom vet vad dom gör. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.