|
|
|
|---|---|
| Vet någon vart man kan få tag på en eftermarknads servobehållare? Om det ens finns? Behöver en som är lite smalare än original... | |
|
Jag skulle gå runt på närmaste bilskrot och titta under huven på olika bilar för att se om jag hitter en burk med rätt dimensioner! Ett besök hos en stor begagnad bilhandlare kunde också fungera! Talar du om måtten kanske du kunde få svar här! Be alla vänner, bekanta, släktingar och andra du känner gå ut till sina bilar och mäta! Per L |
|
|
Jag vill ju inte ha en t.ex S**B behållare under huven! :) Jag har inte mått på behållaren som sitter i bilen original men en cm mindre i omkrets skulle funka bra. För problemet är att jag ska på med ett större insug och då måste jag flytta servobehållaren 1 cm ungefär och då tar den i en kylarslang lite grann. Men det kanske räcker med att linda kylarslangen i värmeduk? |
|
|
Vad är det för fel på en SAAB-behållare? Det har jag under huven på min SAAB och den funkar bra! Per L |
|
|
Du förstod uppenbarligen inte skämtet. Hursomhelst får någon gärna lämna synpunkter på det här med att använda värmeduk på en kylarslang...? Och är det farligt på något sätt att servooljebehållaren tar i en kylarslang? |
|
|
Jodå, jag förstod skämtet! Och kostade på mig ett skämt tillbaks! Det enda problemet med att en kylarslang tar i burken är väl att slangen genom vibrationer kan slitas! Att värmen skulle påverka servooljan tror jag inte! Per L |
|
| Okej, då får det bli värmeduk då :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.