|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jag har en 740 E38 -95. Jag har ett problem som jag kanske kan få hjälp med här. Min kupéfläkt lever ett eget liv. Eller inget liv alls ibland kan man säga. Ibland går den, ibland inte. Och går den så går den upp och ner i varv hela tiden. Jag har hört glunkas om fläktmotståndet. Kan det vara det som är felet. Går det att greja själv i så fall? Jag är inte helt hjälplös tekniskt så det kan kanske funka. Jag är tacksam för svar. Peter /Göteborg Peter Gbg | |
|
Om du har den gamla klimatdisplayen med "rullhjul" för att reglera fläkt osv. så kan den vara boven.. Min betedde sig på ett liknande sätt, bytte till en nyare klimatdisplay, men fick då lite andra fel, men dom kan jag leva med.. |
|
|
Jag fick byta min. Lagrena som var slut. Originalfäkt var billig (1800:- för en ny), men krabb o byta. Man får ta bort hela instrumentpanelen mm. /S |
|
|
Hej. Tack för tipsen. Jag har den gamla med liggande rullhjul för att reglera fläkten. Jag ska ta itu med att kolla detta så fort jag hinner. Tack för hjälpen Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.