AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.068

Hämta skrotbil i ex Tyskland

La
3
Lappis
320iC -92
Tjena!

Jag önskar få lite tips på hemsidor där man kan hitta krockade bilar i exempelvis Tyskland men även andra angränsande länder. Mobile.de har ju lite men det jag hittat så här långt där är ju bara bilar med lite småskador, typ kökrock, fyllestyrning in i räcke osv. Nu letar jag ju inte efter totalhavererade bilar men något som kan liknas vid de svenska bilskrotarna.

Vidare undrar jag över regelverk för denna typ av import. Jag har ju läst och förstått importen när det gäller en bil man skall bruka men i mitt fall handlar det om att ta hem en reservdelsbil.
(Eventuellt, kanske, vidare tvivel osv så kan jag behöva chassienumret senare vid en registrering men bilen ska ju inte lagas upp utan bara donera delar. Skall kontrollera detta med registeringen med...)
Behöver man papper från ex Tyskland för att få plocka ut skrotet? Behövs det bara om chassienummer följer med?
In i Sverige borde väl inte vara något konstigt. Den åker på kärra och reggas aldrig in. Därmed ingen excercis i Sverige?

Att bli av med det jag inte vill ha ser jag inte som ett problem, skrotfrag och liknande är glada åt allehanda metaller.

(//Lappen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.