AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
976

bmw bytte dörrar + huv på garanti E39

ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Hej

Lämnade in bilen pga. små rostprickar på insidan av huv + framdörrarna.
delarna byttes samt att nästan hela bilen lackades om, endast tak + baklucka är av den gamla lacken som redan var helt ok. Så nu ser bilen fantastiskt fin ut! Jag har aldrig haft en bil som ser så här fin ut i lacken. Alla lister mm. är utbytta och allt ser riktigt bra ut i mina ögon och jag är pedant kan jag lova...!

Tycker det här var väldigt bra gjort av bmw jag är supernöjd med deras jobb och allt gick på garanti!
Några fler som har liknande erfarenheter?

Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Det verkar ju vara snällt av dom, på en 02:a menar jag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Varför skulle dom inte göra detta på en 02:a. Rostskyddsgarantin är på 6 år från den dagen bilen togs i trafik och en gissning är ju att kamel2's bil kvalar in under 6år...

BMW är generellt väldigt generösa med att åtgärda minsta tendens till rost som inte uppkommit pga yttre påverkan, betydligt generösare än många andra märken. Det är väl också anledningen till att gemene man inte har en aning om BMW's rostproblem på bl a E39 och E46 eftersom BMW fixar det mesta och få klagar.

Har själv fått bytt huv, baklucka och framdörr på min M5. Bakluckan på båda de E39 Touring jag haft samt vidgjort i tanklockbaljan på två av bilarna. Har aldrig varit något gnäll från BMW-verkstädernas sida även om jag vid ett tillfälle blev debiterad någon hundralapp för en plastlist som gick sönder vid bakluckebytet.

___
//Ulf
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Hade ju en massa stenskott på framskärmarna samt 2 stora repor på bägge bakskärmarna ( någon hade dragit med nyckeln ) det ser så fint ut nu.

Jag har fått huv och dörrar bytta samt bakluckan fixad. Hela bilen lackad förutom taket. Jag hade inga repor på min men stenskott naturligtvis efter 16' mil. Men nu är den som ny :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.