|
|
|
|---|---|
| Är det samma grejer i de här olja till satser????? | |
|
STP kan man vara utan... OMEGAs produkter är däremot riktigt bra. Har använt flera ggr själv. Finns massa trådar om detta. Danjel Min bil: Länk |
|
|
Gör en "engineflush" vid nästa oljebyte och sedan lägger du till "oljetillsatsen"i nya oljan. Självklart Omega produkterna då altså. Kommer inte ihåg vilka nr. de hade, men det står i de andra trådarna. Danjel Min bil: Länk |
|
| Jag använder 909 men här om dagen var jag på micro kollde runt bara så såg jag de där STP och Wenns tror jag från usa så frågade jag personalen de förklarade att Omega och de där innehåll samma typ av smörjnings medel men alldrig använt själv så ställde jag frågan här jag läste forum om det här men alltid bra och fråga | |
|
Kör med 907 och 909. Lite dyrare, mycket bättre. Danjel Min bil: Länk |
|
|
Själv anser jag att man i absolut endast ska fundera på någon oljetillsats om man VERKLIGEN har behov för det. T ex. om man har ett knepigt läckage som kanske är så dyrt och bökigt att reparera riktigt att det närmar sig bilens värde. Eller som en ren nölösning om man inte kan få det reparerat ordentligt direkt. Och nu snackar jag alltså i princip bara "tätande" tillsatser. För man behöver normalt inga tillsatser i oljan, utan det bästa är att välja rät olja till motorn och körföhålandena och sen låta den göra jobbet som det är tänkt. Engineflush är jag lika restriktiv mot, då det heller inte finns något egentligt behov att göra, om inte motorn är redigt vanskött eller känd för att bäcka igen oljekanaler. Dessa pengar är i princip bortkastade och ger ingen direkt nytta mer än att få bilägaren att känna sig bättre till mods, för att inte tala om de som säljer tjänsten.... Finns mycket annat som dessa pengar gör mer nytta på eller mer nöje. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
En 540 från 93 skulle jag köra en rengöring och sedan lägga i en tillsats i nya oljan. De hydraliska ventillyftarna på cylinder 8 har en tendens att slammra lite. Tillsatsen gör dessutom att oljan håller sig kvar bättre på tex kamnockar och slitageytor längre. Jag körde med dem aven fast jag hade TWS oljan i mina 540:or. Det blir skillnad. Danjel Min bil: Länk |
|
| Jag kör med 5-50 Mobil1 plus Omega 909 för när man startar bara på morgonen låter det som knack...... vad skule man välja för olja som är bra för V8an ????????? | |
|
CASTROL TWS. Lite tjockare. Knacket du pratar om är de hydraliska ventillyftarna som börgar bli slitna. Danjel Min bil: Länk |
|
|
Castrol TWS 10W60 Danjel Min bil: Länk |
|
| det ska jag nog börja med men är det hel syntet eller? | |
|
HELSYNTET. Det används av BMW till alla M bilarna Danjel Min bil: Länk |
|
| Tackar för allt | |
|
no problemo Danjel Min bil: Länk |
|
|
Får man inte tag på TWS så är Castrol Edge 10W-60 samma olja. Men som sagts tidigare så är Edge SPORT 10W-60 en helt annan olja! |
|
| Camaran: Du har Powerpost! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.