AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
774

Har en 320 -92 som dör ibland vid kall motor när man frikopplar?

Ra
6
RallyPalle
320i m50 -92
Hejsan .. Jag är ny BMW ägare eller ganska i alla fall har haft denna bmw i några veckor och har fått mecka lika mycket som jag kört hmm..
men nu till det sista och jobbigaste problemet som inte är löst..

Det är så att när bilen stått över natten och jag ska till jobbet på morgonen så startar jag och åker iväg när jag sedan kommer till första korsningen ca 30meter bort från min parkering så stendör bilen när jag trycker in kopplingen.

Den startar utan problem igen och så kan den göra några gånger tills den blivit varm sedan funkar allt fint igen. Men det händer även att den inte gör så vid kall motor. Jäklit iriterande. Jag plocka ur tomgångsmotorn och rengjorde den så gott det gick men utan resultat..

Vad ska man sattsa på att byta nu..

Bränslefilter sa nån.. Den får förlite bränsle och skulle dö därför men då borde den la göra samma sak vid varm motor?

LMM ? tändstifft? kallstartsventil? tempgivare? vad tror ni? Jag har köpt mig ett Carsoft och obd2 men det vart ju så kasst program så det blev man ju inte så mycket visare på..

Har du den sorten med en lufttempgivare som sitter i luftburken.

En svart grej med 2 slangar ifrån.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Kolla gummibälgen mellan luftfilter och mängdmätare, det är nästan säkert en spricka i den som gör att den drar in tjuvluft!
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Låter lite som mitt problem men kanske är något helt annat.
För mig var det troligtvis tempgivaren i temostathuset som gjorde att den dog. Tror inte det var något fel på min bränslepump...

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Det är bara att kolla , är bilen från 92 så är det inte ovanligt att bäljen är ganska rutten.
Kolla tempgivaren i luftburken, min var daterad 91 och har suttigt där i nästan
300 000 km.
Ra
6
RallyPalle
320i m50 -92
Jag byta insugslangen det första jag gjorde när jag köpte bilen för den var kass. så den är hel och fin..

Jag det sitten nån givare i luftburken ni tror det kan var den som bråkar allså. Jag har gått över allt med startgas så tror inte det är insugsläck..

Någon som kan kolla resistansen på den givaren vid ca 20 grader så kan jag kolla min och jämnföra.

Vad är den andra saken som sitter under insugslangen en svart cyliderformade sak med en kontackt och 2 små slanganslutningar?

Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
delorian nämnde något i sitt första inlägg om att det du beskriver med två slangar kan vara tempgivare? Jag vet tyvärr inte...
Kolla vart slangarna tar vägen, brukar vara en bra start... :) Antar dock att du redan gjort det...

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Ra
6
RallyPalle
320i m50 -92
nja han menar en tempgivare i luftburken.. Denna saken som sitter under insugslangen på min är nån mangnetventil eller liknande kanske en avluftare till vevhusvent eller liknande.. Sitter som sagt under insugslangen..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.