AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.231

540 -96.. Är det för lågt eller högt pris på denna?

Hej,

Jag håller på att sälja min bmw. Frågan är ju bara om jag ligger för högt i priset? 55000 måste väl ändå vara vettigt? Inte någon som hört av sig.

Bilder: Länk
Annonsen: Länk

"Livsregel - Hellre en BMW på parkeringen än pengar på banken"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tycker bilen ser prisvärd ut för den pengen, tyvärr är ju grön inte så poppis hos de flesta även om jag tycker den är klassiskt elegant.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Herregud. Nu lägger jag den för 50000. Det är ju som att kasta bort bilen anser jag. Men man får väl se vad det blir av det då. Vill man ens diskutera det priset så är man korkad.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Trots ~50 bilder så finns inte en enda vettig på inredningen. De är alla suddiga och mörka. Det kanske låter fånigt men en annons med dåliga bilder drar ner intresset ordentligt. Såhär ska en bild på inredning se ut, ut i ljuset med dig och fota ;-) Länk , Länk

//Lövet
Ett tips är att du slänger i stort sett alla bilderna som du länkar till. Ett skitigt äckligt underrede/motorutrymme gör bara att bilen framstår som ofräsch. Även om alla bilar ser ut så under så får man dåliga vibbar av bilderna. Ta nya bilder både på bilen och inredningen. Som andreas_lofgren skriver, ut i ljuset med dig och fota. Blir en bild suddig så ta en ny.
Att du skriver att det inte är något fel på bilen, att du säljer den för att du kollar efter en annan bil, samtidigt som du skriver att ett byte skulle kunna vara intressant får mig att ana oråd. Man skulle kunna tolka det som att du gör vad som helst för att bli av med den, även om så inte är fallet.
Gmag: Det finns små fel på bilen som inte påverkar funktionalitet på något sätt. Ringer man så får man veta dessa. Jag kollar samtidigt efter en annan bil, och om man vill byta så vill jag ha en sådan bil som jag kollar efter samt pengar. bilen jag vill ha kostar inte 50000, den är betydligt billigare. Varför jag inte skriver vilken bil är pga att andra objekt möjligen kan vara av intresse, men att jag är ganska inställd på den modell jag redan kollat på. Som du säger så kan man ana oråd, men som du säger så är inte så fallet. Jag sitter inte i någon kris på något vis, men när jag vill bli av med något så skall det hända per omgående. Har jag kollat på något nytt så vill jag ha det per omgående. Jag har impuls-sjukan =)

Aha, jag förstår. Om du hade skrivit att du ska byta till en billigare bil så hade jag inte behövt dra öronen åt mig. Du har inte lust att bjuda på en ledtråd till vad du har kollat på?
Gmag: Ledtråd å ledtråd. Kan väl säga att det är en Audi A6 2,6 Quattro :).. Behöver en rejäl vinterbil och något som drar en aning mindre bensin. Var först inställd på en Bmw 320 eller 323, men dom är en aning för liten. Och att köpa en 5-serie igen känns onödigt eftersom att jag redan kört en sådan nu. Jag har bara haft 1 bil som jag varit helt nöjd med, det var faktiskt en BMW 318 -93, den var helt underbar på alla sätt och vis. Men nu känns en 3-serie dock alldeles för liten. Jag kommer garanterat att köpa en annan bmw och vara mer än nöjd i framtiden. Men nu känner jag att det är dags för en Audi igen. Tyskarna är bra på mycket, men bäst på att bygga bilar. Jag håller mig till Audi och Bmw.

GE: Om jag slänger alla bilder där sanningen visas så kommer det att verka alldeles för bra. Jag håller mig hellre till sanningen och visa alla bilder jag har, istället för att det skall upptäckas ett fel senare och jag får skit för det. Ärlighet varar alltid längst. Men i bilvärlden är det kanske dumt att vara för ärlig ibland, det har jag fått erfara. Lyckades inte sälja en bil gång för att jag visade exakt vart enda fel som jag kände till, och det var droppen för köparen. Han åkte därifrån utan att köpa bilen, och jag fick sänka priset rätt rejält för att bli av med den. Men men, när man köper något så vill man nog veta alla fel. Finns kanske något annat fel på denna BMW 540 som jag har nu, men inte som jag känner till iaf, annars skulle jag har nämnt det för den köpare som nu är väldigt intresserad av den. Får se om jag får den såld nu i helgen nere i Gävle. Skall åka halva vägen. Det skulle jag inte ens våga om det var något fel på bilen, skulle bara vara en väldigt onödig tripp måste jag säga.

Själv vill jag veta i annonsen vad som är bra och vad som inte är bra med bilen för att bilda mig en uppfattning om det är intressant eller inte. Kortfattad annons uppfattar jag som negativt.

2,6 Quattro alltså? Ingen dum bil. V6:an går lent och bilarna känns välbyggda. Men någon sparbössa när det gäller bensinförbrukningen är den väl inte precis. Noterar att du skriver "en aning mindre"...
Gmag: "En aning mindre" tolkar jag själv som att bilen skall dra några deciliter mindre. 540 snittar 1,27 med 60% stad och 40% landsväg, samt att den drar ca 0,9-1 liter vid långkörning. Det jag är ute efter är runt litern vid blandad körning och 0,8 vid långkörning. Det kan uppnås med V6 och min väldigt mjuka gasfot.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kamremsbytena på Audis 2,6 V6a är riktigt dyra så räkna med dessa i kalkylen också. Bytesintervall var 10.000e mil till en kostnad på runt 10.000kr. Nu är ju inte direkt BMW 540 gratis att serva men ändå.

//Lövet
andreas_lofgren: Tack för tipset! Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Skall kolla servicen på det tilltänkta objektet.
Eftersom att ni inte tyckte om dom mörka bilderna så har jag knäppt nya idag, i solljus å allt. Vad tycks?

Länk

Föressten så ogillar jag köpare som ringer och säger att dom är så jävla intresserad och att dom ska ringa dagen efter, sedan ringer dom inte överhuvudtaget. Så jävla irriterande. Har varit med om 2 sådana nu.

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Sådana "köpare" är jäkligt dryga, tänk efter lite innan man kastar sig på luren..

Tycker den ser bra ut, är den lika bra i verkligheten som annonsen så hade jag vart lockad när jag letade V8-åk!

Mina bilar: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.