|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
LoveDoktor |
inte kännar vi bättre inte ... och en ny z8 kostar 219 tusen € fy fan vilken fin bil men fy fan vilke pris i detta landet |
| Schumi: Den största risken är nog inte att polisen tar dig. Dom verkliga problemen får du om du skulle bli inblandad i en trafikolycka. | |
323E21terror |
Alltså med andra ord är det relativt onödigt att skruva på gamla skyltar utan bäst att köra med de tyska och hålla god min och spela oförstående ifall det blir problem. farten är min drog |
|
bäst är att köpa bilen privat och låna säljaren regplåtar(och försäkring), till sverige. Detta gjorde jag, hur smidigt som helst, dock är tyskarna inte så pigga på att låna ut skyltarna då dessa är personliga. /kalle |
|
hedlund |
Hur är det om man känner en Tysk medborgare som "köper" bilen i tyskland, och är med (hon har inte körkort.. men kan väl äga bil??) över till sverige, innan fixas alla papper som kan behövas från Tyskland för export, o i sverige fixas ett ägarbyte till en svensk????? Då räcker det väl med den tyska "mellanhandens" trafikförsäkring, eller har Tyskland ngn annan typ av försäkringsvillkor?? Någon som testat. (Min bror har en tysk flickvän, o han e där titt som tätt... Tycker han borde ta med sej ngn 318 Is tex...) Varför åka med en liten motor som suger, när man kan åka en diesel6a med stressfläkt.......... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.