|
|
|
|---|---|
|
Hej Behöver eller önskar lite beskrivning på vart dessa skruvar sitter till den övre packningen på min bmw 850 -91 någon som har en bild eller beskrivning på vart och hur man når dem ( utan att plocka ner vxl lådan )...??? | |
|
Hej zap. Jag antar att du menar oljetrågets övre del. Min packning läckte som ett såll för några år sedan. Bilprovningen sa "underkänd" så jag åkte till märkesverkstad som beräknade kostnaden att byta packning till cirka 12 000 kr om man skulle göra det by the book. Dock hade det ett litet knep - de borrade två hål i växellådans gods och fick tag i skruvarna den vägen. Kostade "bara" 6 400 kr i juni år 2006. |
|
|
Hej Jacques Tack för svaret men en liten undran du har ingen möjlighet att ta ett kort på stället där dom gjorde dessa hål, om den möjligheten finns så är jag evigt tacksam. Har plockat av nedre oljetråget och alla synliga skruvar på den övre saknar 4 och behöver bara en liten vink där hålen skall sitta.. mvh Thamas |
|
| Hej igen, tyvärr har jag ingen möjlighet att komma under bilen - har inga såna grejor. Men jag har sett hålen och de är väldigt små och sitter på ställen där godset är ganska tjockt. Är du i närheten av Malmö får du gärna höra av dig för en personlig koll. | |
|
Hej Jacques Jag bor 15 min från Malmö i Svedala så min enkla undran om jag får ta en titt under din bil, jag har en lyft där min 850 står, så om du vill och kan ta en tur ut på landet så skulle vara super glad.. Samtidigt kul att se en på annan 850... Mvh Thamas |
|
|
Hej - öppna din PowerPost! |
|
|
zap, Lite sent kanske, men beträffande byte av övre trågpackning och borrning av hål på en M70-motor (750 E32) titta i sökfunktionen "ÖVRE TRÅGPACKNING, ALLA FORUM", inlägg: "Byte övre trågpackning, 2006-08-24" (har fortfarande inte lärt mig länka!). Där finns mycket matnyttigt och jag har gjort precis så med utmärkt resultat! Lars Franzén |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.