|
|
|
|---|---|
|
jag har tagit bort dörrsidan och konstaterat att wiren har hoppat av.jag har rutan lös men kan inte lyfta ur den.jag måste komma åt den övre skruven till fönsterhissen.Hur får jag bort rutan höger bak på e39/98 touring | |
|
På min e34:a tog jag bort listen som sitter nere mot rutan på insidan sen var det bara och lyfta ur den. Beemer 4 Life! |
|
|
Vanligt fel höger bak, har själv samma problem. Det går nog inte att sätta tillbaka wiren (om det var din plan) utan hela mekanismen måste nog bytas. OM jag minns rätt: Du behöver du inte ta ur rutan för att få ur mekanismen. Om du lyfter upp rutan helt dyker en skruv upp, men inte vilken skruv som helst. Det är en inverterad Torx. Där slutade jag eftersom jag var i stugan och var tvungen att skruva tillbaka allt då jag inte hade detta verktyg (som jag inte ens vet vad det heter). Men jag är inte 100 på om det var rutan eller mekanismen som satt i den konstiga skruven... |
|
| Nja, wiren går nog att få på igen med lite pillande. Jag har för mig att man måste lossa på listen mellan den lilla rutan och den stora för att få bort rutan. Rapportera gärna hur det går... | |
|
Det mesta GÅR, men jag tror att man förstör plastrullarna eftersom det är så tajt. Vid montering i fabrik träs den tydligen över rullarna innan den fästs i ändarna. Och därför finns inte rullarna som reservdel, hela mekanismen måste bytas. Men försök och berätta hur det gick. Personligen tror jag att den kommer att hoppa av igen. |
|
|
tack för svaret pbengtss.om jag för upp rutan helt så täcker den torxskruven ändå och jag kommer inte åt den |
|
|
Men det är väl ett hål i rutan? Om du sänker den lite då? Rätt säker på att jag kom åt den rent fysiskt och jag tog inte bort rutan. |
|
|
Behöver ej ta bort rutan. 1. Lite instruktioner: Länk 2. Det går att komma in bakom rutan (rutan upptejpad) med en smal tång/polygrip. Sen gängar man loss övre skruven till skenan. Möjligen var det lite knepigare då jag satte dit nya skenan och skulle dit med skruven men det går. Tips: Lägg några trasor längst ner i dörren vid hörnet så att inga skruvar faller ner dit.. Svekke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.