|
|
|
|---|---|
|
Finns det några skillnader mellan 325 och 328 förutom motorn? Är motorn värd dom extra slantarna det kostar? 325or verkar finnas i överflöd i diverse skick medan 328orna finns i mycket mindre skala och dom flesta verkar fina och välskötta. Det kan man kanske inte säga om 325orna. | |
| 328 e36 har samma växellåda som m3 3.0 det har inte 325an | |
| Har haft båda två och tycker att det iofs är gött med varvilligheten hos 325, men vridet från tomgång i 328 är nästan goare i de flesta lägen... Dessutom gick 328 snålare | |
| Hur är det med diffspärr på 325/328? Finns det såna? | |
| Diffspärr fanns som tillval men det är ovanligt med diff till 328 eftersom många av dessa utrustades med antispinn systemet ASC+T som det inte gick att kombinera diff med. | |
|
328 har väl lite trevligare interiör oxå. mer detaljer än 325. 20000:- extra tycker inte jag en 328'a är värd. Det är praktiskt taget nästan samma bil.. /Jonas |
|
|
Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av bränsleförbrukningen hos 328. Och då har jag ändå automat och bor i Sthlms innerstad. Jag tror spontant att det ligger något i det du säger...325:an kom ganska tidigt och finns i överflöd på begmarknaden vilket naturligtvis dumpar priserna. 328:an är ovanligare eftersom den såldes under en kortare period och var inte direkt billig då det begav sig. Jag tror iofs det finns ett å annat sönderkört ex därute, men chansen att du hittar en välskött 328 är nog större. Om du slår till så kan jag bara gratulera...snål, rolig att köra och ett underbart bottenvrid. Personligen har jag iofs en gubbversion med automat men den passar ändå perfekt till bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.