|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag blivit erbjuden en 540iat -96. Enligt ägaren (som inte är BMW-kunnig, men mycket bra koll på andra märken) så är motorn utbytt till en 4,4L V8 pga defekt oljepump/skurna lager. Är det verkligen 286hk i 4,4an också? Den måste väll också komma från en E39 Alt E38 eller hur? Finns det någon möjlighet att se skillnad på dessa motorer? | |
|
Råkade komma åt enter innan jag var klar med förra inlägget. Nått annat man skall tänka på? Bilen är utrustad med svart skinn samt skinndörrsidor, färddator, dubbla takluckor, farthållare etc. Sitter även ett par fina 18" E46 M3 fälgar på den. Jag har ganska god erfarenhet av BMW, men inte om V8orna. Finns det några fallgropar om man bortser från oljepumpsskruvarna och plastkulorna i automatlådan? ___ Jag trivs bäst på sladd. |
|
| 4.4 liters motor har även vanos om jag inte är helt ute o cyklar. Denna motor kom -99. Det är samma effekt som innan men vridmomentet har stigit med 20Nm och soppaförbrukningen sjunkigt. | |
wbfn |
det e en mkt bra motor.ang effekten tror jag där e mer effetk men dom har inte brytt sig om att skriva upp den. hörde om en kille som satte race kattar och 2x3" system och bromsade den efter och han hade 314hk. lite mkt höjning för det inngreppet tycker jag |
|
Har för mig att det står M62 på min E38 4,4 På framsidan av motorn, i mitten ungefär Mina bilar: Länk |
|
|
Ska glutta om det sitter vanosar samt M62 märkningen. Men om det är vanos på 4,4 och inte i originalmotorn känns bytet lite mindre trovärt, med tanke på hur standard den såg ut under huven. Men man vet ju aldrig. Hur som helst, får den för 25k och en 540 har jag längtat efter länge. Någon som vill köpa nybessad 520i -95? ;) ___ Jag trivs bäst på sladd. |
|
|
4,4 finns med och utan vanos. Utan vanos gav 286hk, 420Nm och satt i 540 E39 fram till -98. Från modellår -99 fick motorn vanos, effekten fortfarande 286hk och max vridmoment höjdes till 440Nm. Motorerna heter M62 respektive M62TU om jag inte kommer ihåg fel. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.