|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Finns det kamaxelgivare på tolvan med? | |
|
nej det gör det inte! MVH Robban B |
|
| Då slipper du kolla dem då :) | |
|
hehe a alltid något:) MVH Robban B |
|
|
Vet nu till 99,99 % säkerhet att problemet ligger i ett bränslepumpsrelä, när man flyttar plats på dem 2 reläna så flyttar sej problemet till andra motorhalvan! Tändning finns så det är bara soppa och spridarpulser som inte fungerar i och med det. Kan inte se något annat än att det kommer fungera med ett nytt relä då det tidigare döda sidan som sagt fungerar när man byter plats på reläna. MVH Robban B |
|
| Skönt att höra! Snyggt felsökt! *imponerad* | |
|
Tack:)! Allt går mycket lättare när man har grabbarna här på AP att bolla tankegångarna emot, tack för all hjälp:)! Någon som råkar ha ett relä till övers som man kan få köpa? BMW har inte något hemma för än i mitten på nästa vecka, surt:)! MVH Robban B |
|
|
Peta isär reläet och fixa den dåliga lödningen eller vad det nu är som strular, då kan du åka tills BMW fått hem ett nytt. //Magnus |
|
|
tänkte på det jag med men avstod när jag såg att det var massa klegg igjutet i själva plasthöljet så jag tror det blir problem att få isär!? MVH Robban B |
|
|
Jag skulle kunna låna ut, men posten tar ju sin tid. Finns det inte på någon skrot i närheten? Jag hade förståss satt en kabel från utgången på det hela reläet till utgången på det kassa, då blir det spänning på båda! /Mats J |
|
|
hmm ganska fint om det skulle funka att göra så tills det nya relät kommit hem ju! Har du nån aning om vilken som är utgången från relät, har inte hittat något el-schema över detta område!? Mycket snällt av dej att erbjuda dej Mats men jag kan ha löst det så att jag får hem ett begagnat från en skrot tills på fredag:)! men vore fortfarande kul att bygla över som du sa och testa! MVH Robban B |
|
|
Elschema borde du hitta här för din årsmodell: Länk /Mats J |
|
|
bytte relä idag och då hoppade andra sidan igång precis som jag föranade att den skulle göra:) MEN den går väldigt kasst på låga varv då den inte alls svarar på gasen, men när man varvat igång den så går den fint, ligger man dock på jämngas ett tag så känns precis som att man tappar någon burk, gör man då en kickdown hoppar alla igång igen. Ska radera alla gamla felkoder imorn och byta tändstift och se om det blir bättre, hoppas:) Gjorde ett co-test på kylarvätskan och den har iaf inte blåst en toppackning som jag först trodde då ena motorhalvan hade riktigt hög avgastemp när den släpade på halva motorn och endast hade tändning på andra sidan. Känns som att tändstift är 1 på listan att byta nu. MVH Robban B |
|
|
Hej Robban B! fick du ordning på bilen sen? har nämligen samma problem som du hade på min 750 -88, vilka relä är bränslepumpsreläna? dom vita? mvh Daniel |
|
|
Den fungerade klockrent efter jag bytt relät, det var det som strulade! Nej det är 2 st svarta ganska höga relän som sitter i reläboxen framför höger fjäderbenstorn. |
|
|
va precis och provade om reläena va hela och det var dom:( så nu vet ja inte va de kan va, har annars precis samma fel som du, samma sida som är död...(vänster sett framifrån), har även prövat att ta ur pumparna och testat båda två och dom fungerade... /Daniel |
|
| Kolla tändspolar och luftmassemätare åxå | |
| ok tack för tipset:) ska pröva det idag så får vi se | |
|
nån som vet föressten vilken styrbox som går till vad?, hade stift nr1 böjt i boxen närmast rutan nån som vet vad de går till? boxarna 1 och 3 sett från rutan ser identiska ut, medans den i mitten är lite annorlunda /Daniel |
|
|
degenman; Tänk logiskt så har Du löst din egen fråga. En box till varje motorhalva och en "central" styrning. Det är därför det inte är helt enkelt att mappa, eller "chippa" 12:an. Det kräver......... /S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.