|
|
|
|---|---|
|
Har jagat fälgar till 02an ett tag nu,helst velat haft alpina men nu snubblade jag över dessa. Är alltså AC Schintzer i dim 7x15 et 20 med "rätt" märkning W-germany,hjulen är flång ny med färska däck. Men dim på däcken är för extrem 225-50-15 så ett kliv till 205 är ett måste. Frågan är om det ser för modernt ut? har förövrigt inte sett dessa hjul i 4x100 så man är nog ganska ensam om dom. Länk Länk Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
|
Man ska läsa igenom innan post ser jag Schnitzer ska det vara o inget annat. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
De är för moderna för att platsa i retroklassen, men sedan är det ju en smaksak om de ser för moderna ut eller ej. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Kändes/såg lite för modernt ut JO..som vi säger i Norra Norrland ;) Men känns dessa fälgar rätt för dig så är det ju inga problem...lite häftiga ändå. Mvh Janne. |
|
|
Klassisk Scnitzerdesign! Fundrar på samma sak själv har ett set likadana 16" som med 195/45/16 borde gå på min 1502:a eller?! kluven.... har 13" msv krysseker på nu som är helt rätt tidstypiskt sett. / John |
|
|
Sen att mina är 20år gamla gör ju saken inte sämre,varje gång jag tittar på dom ser dom bättre ut. John:på 195-45-16 gör nästan lika rullomkrets som 185-70-13,vilket ET har du på dina? Största problemet ligger skärmkant bak,åkte MIM fälg på en 2002a förr i dim 7x15 med ET på 13 dessa låg ½mm från fälgkant under acc. Men med dessa Schnitzer som har ET 20 så får jag 7mm extra o spela på,MEN det gäller att hitta ett däck med en mjuk o fin skuldra. Kommer att provmontera lite stommar i olika dim för att se hur mkt det går o klämma in.Tur man har däcksmaskiner:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Någon som provat dessa Länk Är lite nyfiken på detta däck,just att bredden ökar mot vägbanan är kalas för där finns inget av bilen som kan ta i. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.