|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| Vad BMW svarar är nog inte så svårt att räkna ut... | |
|
BMW, tog in den för kontroll och har bytt alla insprutare och även alla tändspolar, nu verkar den gå mycket bättre. Framför allt är frugan nöjd nu. |
|
| Tjejens 116i rycker mellan 1200-1700 varv, någon som har haft likande problem? | |
|
Min 320i E93 0-07 rycker som fan. Speciellt om jag tankar 98okt. Den har varit inne hos BMW KungensKurva 2 gånger. Jag har inte fått reda på vad de har gjort. Deras argument är att den är under garanti. WTF? Den rycker lika mycket efter varje verkstadsbesök. Jag vill bara slänga bilen åt helvete. Aldrig mer BMW. |
|
|
Helt otroligt att våra bilar ska dras med sånt fel/o sen verkar det som BMW har 0 koll när det gäller att få ordning på det. Bytter massa grejer hit o dit men blir inte bättre för folk. Nu har jag väldigt lite ryck i min 116i/så det får vara så. Vågar inte lämna in den för risken att det blir sämre. Vill gärna stanna kvar i 1 serien när det blir att byta bil/men det känns osäkert. Är det någon 130 ägare här som har problem med ryckig bil ? |
|
| Min bil har nu rullat 6000 mil. Rycken kommer alltmer sällan. Bilen går bättre nu än tidigare. | |
| Ingen av mina 130i har ryckt. | |
| Låter bra Berra/när det blir dags för en uppgradering för mig :) | |
| Inga ryck i denna 130:a heller | |
| Jag har en 120i från -05 och har aldrig upplevt några ryck. | |
| Silkeslen brutal kraft är det enda jag upplevt :) | |
|
Hejsan. Jag har en 120i cab 2008. Den har ryckt i ett år och det mesta är bytt typ tändspolar, tändgivare, bränslepump, bränsletryckgivare mm i flera omgångar. Det har ibland varit rejäla ryckningar även så att det inte gått att öka varvtalet alls utan att motorn börjat hosta. Just nu tror jag faktiskt att den fungerar. |
|
|
Min 320i har slutat med sina brutala ryckningar efter 4 verkstadsbesök. Dessutom går den mycket bättre nu med 98okt vilket den inte gjorde förut. Lite småryck får man väl leva med, älskar bilen ändå. |
|
|
Var på BMW idag, det finns en aktion på vår bil med uppdaterade tändspolar (tror jag det var)....har läst tidigare om detta och chansade och frågade dem, hoppas att det slutligen löser problemet! Åk in o kolla eller ring och se om era bilar berörs, de skall verkligen inte behöva rycka! |
|
|
Frugans 120i började gå ryckigt vid låga varv precis som flera haft problem med här. Kollade felkoder men inget i motorn inte heller i något annat system som borde spela nån roll. Nollade adaptiv parametrar i motorn - Ingen skillnad Testade lossa MAF givaren - ingen skillnad. Tankade fullt med 98 och hällde i några deciliter 2takts olja för att smörja spridare etc. Och körde en runda, samma sak. Rycker vid lite gas på typiskt 1500-2000 varv. Går rätt ok om man gasar mer men känns lite svag. Körde en runda till i raskare tempo och den går ok, saknar ingen märkbar effekt. Då tändes däck trycks varnings lampan. Kollar däcken, helt jämna. Initierar den och kör vidare. Då börjar antisladd blinka till. Testar koppla ur DSC helt och rycken är puts väck! Slår på DSC igen och bilen tar knappt gas alls. Nu är säkert inte allas ryck vid gas kopplat till detta men det är smidigt att testa det genom att koppla ur antisladd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.