|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, Vad ska det vara för motstånd i rotorn på min 525a e34 88-. Jag mäter den till ca 500-1000 ohm. Tacksam för svar. Vh Henke! | |
|
Första gången jag ser att någon öht mäter resistansen på rotorn :) Blir bara nyfiken på varför du vill veta detta? Byt rotor + fördelarlocket om du är det minsta tveksam till funktionen på dessa prylar.. Ok,ok...inget svar på din fråga,men jag kunde inte låta bli ;) Mvh Janne. |
|
|
Bra svar :p Har Bytt\kollat allt på bilen så vill helst inte lägga ner mera pengar om det inte är det som är felet! Vh Henke!!! |
|
|
1000 ohm om man får tro: Länk 220:- kan man ju annars svälja om man vill vara helt 100% Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Vad har du för problem? Symptom? Mvh Janne. |
|
|
Symptom... ojämt tomgång Rycker vid gaspådrag "Tändnings missar" Går lite snålt kollat och bytt i princip allt!!!! |
|
|
Hmm..ok... Dyraste att byta alternativt kontrollera i ditt "läge"(misstänker/TROR jag nu) är lmm,bränslepumpen...sedan så är ju en service bra att göra... Ja då typ rotor,fördelarlock,bränslefilter,ventiljustering,kollat efter tjuvluft(bälgar till insuget,insugspackning(startgas?))...stift,men mycket av detta har du väl redan gjort till stor del då.. Hur ser t.ex kamaxeln ut,inga slitagetendenser på någon/några nock/ar? Mvh Janne. |
|
|
Tror på lekage vid insugningsröret! |
|
|
Tror på lekage vid insugningsröret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.