AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.492

Krångel vid byte till M50 insug

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Skulle byta till ett M50 insug på min 528 -96 idag. Efter/under montering finns följande problem:

- Ingen tomgång
- Ett helvete att koppla tomgångsmotorn och vevhustvent. ihop och in i insuget, sitter inte så bra mot insuget.
- På det gamla insuget fanns det en el-kontakt kopplad in i insuget. Den kontakten har jag satt in i ett hål till M50 insuget men det sitter inte perfekt.
- M50 insuget är större = servooljebehållare har flyttas en halv centimeter och stöter i en kylarslang, är det farligt på nåt sätt?

Vad ska jag göra? Hur har ni andra gjort? Mitt M50 insug hade bara ett hål för mindre vacuum slangar och ett större hål. Ska det inte vara två större hål?

Min bil
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har nu monterat tillbaka original insuget för att kunna köra bilen. Men om jag nångång ska montera dit M50 insuget finns följande problem.

-Hur gör man med servooljebehållaren? Kan man byta till en mindre (eftermarknads) modell eller spelar det ingen roll om den tar i en kylarslang?

-Elkontakten som original sitter in i insuget, har hört att man kan borra ett hål i slangen mellan LMM och spjällhuset och trycka in den där. Är det en bra lösning?

Hur har ni andra gjort?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du får förhoppningsvis mer respons i denna tråd: Länk

Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.