|
|
|
|---|---|
|
Efter sju svåra år och åtta bedrövelser så har jag lyckats med mitt första lite mer seriösa mekande på BMW:n. Ny strålkastare på höger halvljus. Ett helsikes pillande att få ut insatsen, men efter några timmars slit så fick jag ut den gamla och in den nya. Problemen är nu två, dels funkar inte parkeringsljuset (jo jag har satt i en glödlampa från den gamla insatsen) och utetempmätaren visar -30 grader! Mina frågor till er kloka är dessa: Utetempmätaren måste sitta i stötfångaren kom jag fram till då en kabel gick av när jag lyfte av/ned stötfångaren. Jag är långt ifrån nån elektriker, men detta kanske är något man kan fixa på egen hand? Någon som har lyckats ha av denna kabel tidigare som kanske kan ge nått tips? Fråga två gäller parkeringsljuset. Brukar SBP kolla på detta? Halvljuset funkar som det ska (dock inte inställt), och förhoppningsvis kan det kanske bara vara att byta glödlampan i parkeringsljuset. Till sist, stort tack för den utförliga och trevliga "manualen" från mekartipssidan. Kanonbra, enda jag fastnade på var det sista momentet - att få ut insatsen. /Martin - kort och gott | |
|
P-ljus måste funka annars anm. :) |
|
|
Jag tog inte bort kofångaren när jag hade dän strålkastarna, varför hade du det? =P Funkade parkeringsljuset innan så följ kablaget från kontakten in till själva glödlampan, någonstans på den vägen är felet (såvåda du har en hel lampa) |
|
wbfn |
börja med att mäta om du har ström fram i lampan. har du ingen multimeter så köp en på b tema under hundringen. kolla ALLTID din mätare vid varje tillfälle så den funkar som den ska. man blir ganska arg när man väl fattar att man blivit lurad av ett trasigt instrument |
|