AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.318

Centrallås problem E36 coupe.

jo
69
jonte_is
318is Coupé -92
Tjena, jag har problem med låset på min förardörr på min E36 coupé :(
Jag har ett larm som också låser centrallåset på bilen med fjärrkontroll men det låser upp sig direkt eftersom förardörren inte vill låsa sig.
Jag har endast ett nyckel hål på passagerardörren pga. inbrott på förardörren.
Men inte ens om man låser med nyckeln i passagerardörren vill förardörren låsa sig, men den larmar och bagagen låser sig. Vad kan det vara för fel?
Är det låsmotorn som har pajat i förardörren? Om jag trycker ner "lås pinnen" i förardörren låser sig alla dörrarna. Om det blev så här förut kunde jag låsa och låsa upp några gånger så började förardörren funka igen.

Om man ska byta låsmotorn...måste man byta hela denna klumpen (bild)? Vilka kontakter ska jag stoppa ström på för att kolla om min funkar och vilka ska jag mäta på om det kommer signal? Passar en sedan/touring låsmotor på en coupe?

(låset på bilen kommer ifrån en sedan/touring)
Länk

Många frågor och rörigt...men jag hoppas ni fattar Tack på förhand :)
jo
69
jonte_is
318is Coupé -92
Är det ingen som vet? Vill hällst ha fixat de i helgen! :S
Ra
6
RallyPalle
320i m50 -92
Det borde räcka att byta den svarat plastsaken där.. Har samma problem på min bil 320 cupe -92 . Jag bytta platts på dom svarata boxarna allså flytta den väntra till den högra dörren osv efter det funkar centrallås och låsning från dosa igen.. men nu har det börjat krångla igen så det är nog en av dom svarat doserna som är kass och behöver bytas.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Lånar tråden lite...om de går bra? :)
Har också problem med mitt centrallås...den smäller säkringen hela tiden!
Man kan typ öppna/låsa 2-3ggr innan den smäller säkringen igen..
Vad kan det bero på?
jo
69
jonte_is
318is Coupé -92
Kollade lite på låset idag. När jag satte ström på "kontaktpinnarna" på låset i passagerardörren låste sig låset och låste upp sig. Men när ja gjorde lika dant på förardörrens lås så "tickade" den bara till. Alltså måste den motorn kärvat. Kan man smörja upp den med något eller sätta lite högre stöm på den tro?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.