|
|
|
|---|---|
|
Kom hem från jobbet för en kvart sen och stannade bilen hemma, skulle köra ner takluckan men inget hände. Prövade starta bilen men inget hände. helt plötsligt är all el borta. Inget funkar, stereo, lysen, tändning. Det händer absolut ingenting och det hörs inget alls, alla säkringar är hela. har även 12.8 volt på batteriet. Slog av en bit av stötfångarn fram i vintras och ena dimljuset försvann då, det hänger bara två kablar där nu kan det ha med saken att göra? vad gör jag annars? Blir det svindyrt att lämna in den på verkstad? tacksam för hjälp! | |
| Ser även att jorkabeln mellan huven och chassit är av nu. | |
|
Om kablarna som hänger från dimljuset tar ihop så bör det bara gå en säkring. Jordkabeln mellan huven ska visserligen sitta där..men jag tror inte den har nåt att göra med ditt problem. Har du kontakt på båda batterikablarna? Ta lös båda och rengör noga.. //Roffa |
|
|
Hej. Samma sak hände mej på min 320, kopplade en kabel från -pol till motor, då fungerade allt igen. Kör så ännu. M.V.H. Kjelle Kjelle |
|
|
Det sitter en huvudsäkring (smältbleck) intill batteriet i E34 i en svart plastdosa. Blecket spricker ofta nästan osynligt, byt detta så löser sig förmodligen problemet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.