|
|
|
|---|---|
|
hej funderar på att monter en digitalbox in min e39 så jag undrar går det att kopla in vilken digialbox som helst eller ska man köpa en som är för 12 v tack för alla svar | |
|
Titta under mektips, finns en bra handledning där. Expert har en Sagem box för dom fria kanalerna och 12V drift för 99Skr!! Jävligt billigt, var nyss och handlade en själv som ska in i bilen när det blir lite tid över. //Tobmag |
|
|
tack för snabb svar jag var där och köpte en nu för 99:- dom hade en adapter till 12 volt som ska koplas via ciggutaget ska man köpa den också eller går det att göra på ett annat sätt ? |
|
| Jag köpte också en igår för 99 konor . Hoppas vi kan få svar . | |
|
Sysav. Svar på vad? Man behöver ingen adapter, bara att koppla in sig på nyckelberoende 12V matning i bilen //Tobmag |
|
|
Hej Tobmag är du snälla och förklara lite tydligare vad menar du med att koppla in sig på nyckelberoende 12V ? mvh |
|
|
Halloj. Läs vidare i mektipset. Nyckelberoende 12 volt, även kallad 15 matning, allstå matning som bryts när tändningen inte är på, 30 matning = batteri matning. Allt enligt Bosch standard. Tar du ström direkt från batteriet så kommer dekodern dra ur batteriet. //Tobmag |
|
| var videomodulen på en e39 sitter?? | |
|
Hej nu har jag provat men jag får ingen bild på skärmen jag har kopplat följande 1. från Scart kabel stift 19 video out till videomodulen kontakt stift 6 video in 2. från Scart kabel stift 3 audio out till videomodulen kontakt stift 4 audio in 3. från Scart kabel stift 21 chassi till videomodulen kontakt stift 5 eller 15 provat båda. jag satt och läste mektipset och jag har en fråga på det här ? vad menas med (valde jag att koppla scart-kabeln direkt till det vita 18 stifts donet) E38: or med Boardmonitor har ofta ett AV-in/ut jack längst bak på mittkonsolen. För att slippa dra fram en kabel dit, valde jag att koppla scart-kabeln direkt till det vita 18 stifts donet, (X18806), på videomodulen, (Det är ändå hit jacket är kopplat). vet någon vad detär för fel jag gör |
|
|
Välj AV kanalen på BMW tv'n, stift 5 OCH 15 ska ha chassi......... //Tobmag |
|
|
Nu har jag kopplat enligt mektipset och har fått bild på skärmen sen klippte ena antennkabel och skarvat ihopp den med vanlig antenn kabel men jag får ingen signal alls. vet någon vad det beror på ? |
|
|
Hej! Skulle koppla in boxen innan ida men hade inte dem här ingångarna: Audio in + = stift 4 Audio GND (skärm) = stift 5 Composite video in + = stift 6 Video GND (skärm) = stift15 Kontaktorstycket i bilen var tomt på kabel på dem stiftplatserna. Vad göra nu? |
|
| Kollade du i rätt kontakt av de två? Du tittade/hittade på siffrorna på framsidan av kontaktstycket? | |
|
Original TV-antenn med diversitymottagning (dubbla antenner) är en integrerad del med originalmottagaren. Att koppla antennen till en standard digitalbox som ovan innebär bekymmer, bl.a pga att det ofta finns en antennförstärkare som skall spänningsmatas med rätt spänning via samma kabel som ger signal till mottagaren osv. För att göra det rimligt enkelt: Skaffa en separat antenn för den nya mottagaren. FP |
|
|
Kollade båda men ingen stämde överens. Här är en bild av den vänsta kontaken om man kollar från sidan. Någon som kanske kan se på kablarnas färg vart grejerna ska in? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.