AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.561

Hjälp med försäljning av med 330 E90..

mr
10
mrbmwx
M3 E92 -07
Har en 330 E90 som jag vill sälja pga att jag köpt en 335 E92, har försökt sälja bilen en tid. Det är en 05:a som är utr. med skinn,PDC,Xenon,17 Tum BMW org fälg samt stora kliman multifunktion 6-vxl man m.m. Köpte bilen på BMW group Tyskland och det är en premium selection bil med ett års europa garanti/ en tidigare ägare 4500 mil extremt fint skick. Har nu sänkt priset till under 240 tkr men fortfarande inte sålt den. Förlorar nu en rätt stor summa pengar på kort tid så att gå ner ytterliggare känns knappas aktuellt
Någon som har några tips? en bekant som har bilfirma annonserar den i dagsläget så finans kan han ordna så det hänger inte på det... är bensinarna betydligt mer svårsålda än diesel modellerna?

Va är de för färg,sportstolar?
Jag tror egentligen inte att bensinarna är så mycket mer svårsålda än dieslarna. Det handlar om att ha "rätt" pris från början och ha en tydlig annons med bra bilder.
Sen är det ju den vanliga visan med kräsna spekulanter med höga krav på förväntad utrustning kontra färg/mil etc.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Letar själv en 330 E90. Har du någon länk till annonsen?
heltsonika:

Antar att den är följande bil:

Länk

Har du redan sålt din E46? i så fall gick det väldigt fort
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Gör om annonsen, för mig var bilen bara en i mängden bland dåliga annonser från bilförsäljare. En bild är på tok för lite. Och den bilden som fanns var riktigt riktigt dålig! Presentationen av bilen var bara rörig och allmänt tråkig. Du kommer öka chanserna nå enormt om du tar till dig vad som skrivits i tidigare trådar om annonskvalitet.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Länk

Lägg in en liknande annons på blocket som här på autopower. Det var ovan annons jag kritiserade. Betydligt fler läser blocketannonserna
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
starre: Min far tog över den =)

Tyvärr saknar den sportstolar vilket jag har som krav på den jag kommer köpa. En tanke är ju att det finns en -06 med 800 mil på mätaren för 19000 mer. I de här sammanhangen är det ju en ganska blygsam summa. Den har dock också legat ute ett tag även om det står 23 maj i annonsen.
mrbmwx:

Så ska en annons se länk:

Länk
ol
88
olemi
530iA -04
mrbmwx:

Inget ont om din bilhandlarvän men annonsen om det är den som refererats tidigare i tråden ser ut som alla bilhandlarnasare som importerar och mätarskruvar för att tjäna en hacka(fast din är svensksåld )
Många köper nog hellre privat på Blocket än av Påhörnet-Handlaren
Du kan även hjälpa eventuell köpare med finansiering även som privatperson eftersom bilen är såpass ny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.