AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.922

Alpina E46 VS M3 E46

Sida 5 av 6
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Aquila

Ge mig tre ex på bilar från 2001 i samma prisklass som m3 e46 som går bättre.......

lägg ner snacket m3 e46 är grymm och ljusår framför tex en b3s, s4 b7, rs4 b5, c32 amg........med sin smg 2 låda och den diamanten till motor som den har och 8000rpm är den en upplevelse, för att inte prata om en CSL
här e 3 bilar som e snabbare, E55 W210 och W211, M5 E39, RS6 ;)
Även om dessa e snabbare än M3, så blir det en M3 E46 för mig snart.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Skulle tro att cado syftar på nybilspris.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Nybilspris och från 2001 tack!
w210 i orginal får stryk
orginal rs6 får också stryk
w211 är från 2003 och kostade ca 1 mile :)
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
spajjjs: har du inget liv :o)
Kom hit med pizza lite senare?

//Palle
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Köper man en ny M3 så får man VÄLDIGT mycket bil för de pengarna. Så är det bara :) jobbar ikväll Palle tyvärr ;)
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
jag syftade bara att man får lika mycke bil för pengarna i en e36 m3, o nästan lika bra prestanda. kanske inte lika komfartabel som e46. men i ärlighetens namn tycker jag e36 coupe är både snyggare o råare än e46. den blev för rund o bullig. kompisens m3 03 cab får stryk av både m3 3.0 coupe o m3 3.2 coupe....rätt tråkigt.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Aquilla, en cab väger ofta uppemot 150 kg mer än en sedan/coupé. Det är ett rätt stort handikapp.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
jag skulle inte kalla, liten fördel till m3 utan det där kallar jag FÖRNEDRING. det gick knappt att se den röda till slut.

vänta bara tills ni får se b10 v8s vs m5 e39 (min) :):):)
Monster Femma e din M5 trimmad ?
inte för att vara jobbig, men är inte alpina modeller snabbare än M i alla karosser förutom E46, E39 o kanske E90/E92 ?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nja, hur är det med:
M5e60 vs Alpina B5?
BMW Z8 vs Alpina Z8 (Automat)?
Z4M vs Alpina Roadster S?

Är inte Alpina generellt lite mer komfort, lyx orienterade sen mitten på 90-talet. Det var väl tidigare när Alpina turboladdade och satte i stora motorer i mindre karosser som de slog M-bilarna i effekt.

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Monster femma vart skriver du ifrån??? Cake??

Hur som alpina verkar vara före :)
när det gäller E60 så borde väl ändå B5s vara snabbare än M5
ang Z8 så testades båda i top gear o jag har för mig att dem va lika snabba
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
cado
yes, skriver från cake. verkar vara en hel del jag missat iaf :))
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lizzardo

Min kompis la upp min bil på hans sida då han tog kort på bilen här kan du iaf se hur min gubbmerca ser ut ;)
Ps. Ska ta mer proffsiga bilder och ha en egen sida på garaget inom en snar framtid ;)

Länk

Cado >>

Min är en 2001 och kostade 770000 kr i grundutförande, på med lite extrautrustning så är det en bit över 800'.
Och en original M3 E46 går inte bättre än en original W210 E55. Kolla hur stor skillnad det var mellan min och den gula M3 E46 på Björkvik, dra sen av mina mods (om dom nu ger så mycket) och då ser du att en original E55 AMG skulle köra jämnt eller kanske t.om lite snabbare än en original M3 E46.

Din var trimmad, men ännu viktgare hade den höjt varvtalsstopp vilket gör att den landar på högre effekt vid växelbytena, det gör större skillnad än man kan tro.

Angående Monsterfemmans M5, den går grymt! Men jag väntar fortfarnade på att nån med en annan E39 M5 vill köra mot min, för vad jag läst så ska dom inte gå så bra som hans original. En W210 E55 kör aningen långsammare än en original M5 E39, och du vet hur bra min bil går och hur långt efter jag blev efter din brorsas ;-)

Dags för ett nytt Björkvik snart eller? Och då vill jag ha en annan M5 E39 på plats så ska jag skrapa fram en helt original W210 E55.

Mvh

........................................
AMG, Makes your pulse Race...
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Tjena e55a

Jag tror faktiskt att orginal e46 är lite snabbare än vad en w210 är det måste jag säga kolla bara på dennis hs m3 den är orginal och han åkte jämnt med mig pga smg :)

Sen så tror jag också att kattar, hela vägen avagassystem och chip kan göra ganska så stor skillnad på en så pass stor motor v8 5.5 liter och i förhållande viss ganska liten effekt, just pga det tror jag den svarar bra på trimm :)

Vad tycks om min w211 :)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lizzardo sjungande bilder kommer ;)
Tjena!

Jo, men där är det ju SMG lådan som gör skillnaden. Visst det räknas oxå, men en manuell tror jag går lite långsammare.

Jag greppade inte riktigt vilken av dom två som var din i länken?

Kom precis hem från en 400 mila tripp nere i Tyskland, besökte AMG's hemstad Affalterbach, och sen Kleemann på vägen upp i Köpenhamn, får se vad det resulterar i ;-)
Länk

........................................
AMG, Makes your pulse Race...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.