AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.937

Alpina E46 VS M3 E46

Sida 2 av 6
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det var bara den b3s som fanns, gick inte och jämförde mig med den med flitt, coupe eller ej, avståndet som vart var kraftig tror inte en coupe skulle klara sig mycket bättre......

Ps...Vad tror ni utgången mellan en b10 v8s vs m5 e39 blev???
M5 måste ha vunnit, iof så har jag inte en B10S.
men när jag gasade mot polarens M5 E39 från 70 km/h till 260 så gick vi jämnt till 160 nåt sen började han att dra i från tills han spärr gick i o jag fortsatte =)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
B3S kombi som fanns på Alpina vs M eventet så vart det stor skillnad till M3ans fördel.

B10S vs Min M5 e39 så hängde han på bra mellan 50-70 sen får ni se resten på filmen :)

Gustav upp med filmerna nu :)
Det kanske vore mer ärligt att visa filmen på min M3 cab vs B3s kombin.
Det känns som det blir lite jämnare viktmässigt =)

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lizzardo men åkte ni 2 vs 2
Ja andra gången gjorde vi det

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
haha keya eller "behrozosogh" sluta ljuga nu spann hela ettan, jaa det spelar ingen roll lika förhållanden för det =) med 100 hk till så ska han spetta ifrån rejält när han får grepp och det gjorde han inte förens i 180-190 km/h. på 2an spann han absolut inte. dessutom så kan han få spinna lite när jag har en automatlåda som stjäl massor effekt i vilket fall. du vet även att andra starten jag var tvungen att köra fast jag var tvungen att åka o tanka egentligen fast alla tjatade för att jag hade typ 2 liter i tanken vilket gjorde att min hostade till när jag la i 2an pga för lite bränsletryck o slutade gasa för att kunna komma till macken sen. så nu vet alla sanningen o även du fast jag sa åt dig vad som hände. och nej onödigt när din gick bättre än e46an. menar inte att man ska kunna bräcka m3 46or med den men det är förvånansvärd lite skillnad i verklig prestanda. då det egentligen bara är en uppskrämd 325a. hade inte bmw köpt in sig i alpina hade alpina fortfarande varit värre än m bilarna som de var på 80 talet. ALPINA var det som startade det riktiga Racingarvet med bmw tillsammans med schnitzer. annars får ni läsa in er lite i historieböckerna!

min bil väger faktiskt 1680 kg pga av rätt mycket utrustning samt automatlåda.
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Jag håller fullt och fast med Aquilla här ovan. Och du Behrozosogh , jag bor i Boden och det finns inte så många M3:or eller Alpina bilar att välja på här. Tyvärr.

Bergen
Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
Bergen kom till EDPS i piteå till helgen och ställ upp så kan vi ju ta och jämföra tider. Jag ska nämligen dit och prova nån repa.

behrozosogh
hahahahahaahah

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
To
18
Tomas_Boden
Bmw 320i-87
Ja om man ser det såhär: Ska man göra en rättvis bedömning på 2 bilmodeller, då bör man se till att de har samma förutsättningar... Att båda är manuella, har samma däck etc...
To
18
Tomas_Boden
Bmw 320i-87
Ja även bör det ju vara två likvärdiga förare på bilen kan man väl tillägga antar jag?
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
finns ju massor. samma bränslemängd o samma oktan. riktigt petigt. samma vikt o samma skick på motor o bra värden m.m.
To
18
Tomas_Boden
Bmw 320i-87
Precis... Det går ju alltid att ställa upp varsin bil och rejsa om det, och säga min bil slog din osv... Men det kan bara jämföras exakt om de har lika förutsättningar.... Till exempel så kan ju den lite slöare bilen vara chippad eller nåt, och då vid det tillfället så hänger den med bättre.... Går ju att disskutera i evigheter haha :)
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Ja, det var ju liksom dit jag ville komma. Det var väl det som det handlade om litegrann, vilken av bilarna som är snabbast STANDARD. Men det blev ju ett himla rabalder när jag kom med tidningssiffror som är gjorda av biltidningar och med standardmodeller under rätta förhållanden dessutom. Jag tror nog att det är betydligt fler som chippar sina bilar av M-folket än Alpina folket och då blir utgången en helt annan. Hur mycket man än trimmar så finns det alltid någon som har trimmat lite mera. Jag är betydligt mer intresserad av hur de går som standard eftersom jag inte är någon rejsputte, som en hel del andra här verkar vara. Inte för att jag har något emot det, men en del kommentarer anser jag vara lite utöver normen för hur man bör bete sig på ett forum. Det kan lätt gå överstyr så att säga.

Bergen
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Bara så att ni vet. Jag menar inte att provocera när jag säger rejsputte, så jag hoppas att ingen tar illa upp. Kunde inte komma på något annat ord för tillfället bara. Även jag tycker om att acca och känna lite väghållning någon gång då och då. Det är väl just därför man kör BMW. LoL

Bergen
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Alpina fanboys här kommer varsågod :)

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Stor tjuv dessutom mot min ex :)

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Vad tyst det blev i tråden ingen av alpina lovers som vill tilläga ett å annat??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.