|
|
|
|---|---|
| Dags att tjacka nya bromsar till M roadstern. Vad kan en uppsättning skivor och belägg tänkas gå på? Och finns det kanske bättre alternativ än orginal? | |
|
Samma doningar som till M3 3.2 E36. En framskiva tror jag går på cirka 1500. Frambelägg runt 900kr och bakbelägg runt 400. Finns piratskivor hos Meca för den som nöjer sig med det... |
|
|
Är det orginal för dom priserna eller är det andra märken typ Tarox och liknande? "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
| Det är priser för originaldelar. | |
| "piratskivor" behöver ju inte vara sämre än orginal. Men i det här fallet ser det ut att vara sämre grejer. De skivorna som finns på meka är ju i solitt stål, vilket inte orginalet är. | |
| Beppo: Vad är originalskivorna gjorda i då? Eller du kanske menar att Meca-skivorna inte är ventilerade? | |
| Orginalskivorna är ju flytande. Alu nav med radiellt flytande skiva. | |
| Beppo: Se där, man lär sig nåt nytt varje dag. Konstigt att Meca marknadsför något som uppenbart är så mycket sämre... Säker på att de inte har skrivit fel? | |
| Nä, mekonomen har samma. Men för vanligt gatåka är det förmodligen inte så mkt sämre kanske... Sämre värmeavledning bara. Men för banåka är ju inte orginalgrejerna heller så bra....Fast bättre än meca grejjerna | |
|
Fast är det så jäkla stor skillnad? Det är väl när de är fullt flytande som man har någon större effekt av det? Skivorna räcker väl till vid bankörning? Bland de bästa när det gäller material i dem. Hade M3 3.0 skivor på min förra 3.0 och körde bana och hade inga problem tyckte jag. Största problemet är nog att ingen av dem räcker riktigt för hård bankörning för att bilen är så tung. Har 3.2 skivor på M3:an nu, men mest av en slump. Köpte knappt använda för 1000spänn paret. 1600 för 3.2 och 1050 för 3.0 fick jag som pris på BMW vid något tillfälle. |
|
|
Zimmermann skivor ska vara riktigt bra och till överkomligt pris. Köpte mina från Schmiedmann.se. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.