|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt byta dämpare bak på bilen, men jag vart lite förvirrad när jag skulle beställa dom. Han i kassan frågade om jag hade luftfjädring eller skruvfjädring. Önskar få svar på hur man ser vad man som är vad så att jag får rätt dämpare. Mvh/Jens | |
|
Skruvfjädrar: Länk Luftfjädring där skruvfjädern är utbytt mot pos.1: Länk Du får krypa under och kolla om du ser någon skruvfjäder. Här finns bilder på luftfjädern :Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lyft på reservhjulet är det en kåpa där så är det kompressorns placering. Stötdämparna är nog ingen skillnad på med o utan däremot om det är sportchassie eller ej, och de allra flesta touringar har luftfjädring(nivåreglering) förekommer även på sedaner. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Min touring har snik (spiral). Bra idé att kolla efter kompressorn Hasso, då skonar man knäskålarna :) | |
| Tusen tack för svaren nu ska jag ut å kolla nu vet jag ju vad jag letar efter.. Tror jag iaf. Kan man säga som så att om jag har en vanlig hederlig fjäder då har jag inte nivåreglering? | |
| Japp, det är korrekt. Nivåreglering då har du luftbälg. Icke nivåreglering=vanlig spiralfjäder. | |
| Tusen tack.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.