|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett relativt konstigt problem med min bil. Köpte den för ett par månader sedan, fick den rätt så billigt då det var nått som var fel på den. Upptäckte rätt så snart att det var en dålig luftmassemätare, en ny inhandlades och monterades. Körde inte så jätte mkt med den innan jag åkte på tjänste resa och den stod i ca 1,5 månad. Kommer hem och kör med bilen ca 30 mil och samma sak händer . bilen går inte på full gas. Testar en bekants luftmassemätare och den går precis som den ska. Lyckas få ut en ny på garantin, den sitter nu monterad på bilen. Men jag har inte kört en meter med den så jag är orolig för att detta ska hända igen. Vad kan vara orsaken till detta. Kan jag ha haft sån otur att jag har fått ett måndagsexemplar av luftmassemätare. Jag har kollat ladningen på batteriet och den laddar som den ska. Tänkte att det kanske var nått med generatorn och att den överladda. Snälla hjälp mig. /Morgan | |
|
Skumt...men har du kontrollerat att luftfiltret är ok?...dvs inga hål eller defekter in till lmm,klarar inte av skit i någon större mängd. Men om allt är ok där så kan jag aldrig tänka mig att du ska få samma problem igen de närmaste 10000milen iaf.. Otur med kvalitén på just dina lmm verkar du ha haft. Mvh Janne. |
|
|
Tror inte att jag har något/några speciella håll då luftmassemätaren såg lika fin ut som när jag montera den. Den enda jag kan tänka mig var att där var en liten film av 5-56 som jag sprita på kontaktstycket, kan ha runnit ner i luftmassemätaren. Men det ka väl inte vara någon fara väl. Ska man Nolla felsystemet efter att man har bytt LMM. Läste på något forum att motorn kan ha gått in i ett "nödläge" . Men den går ju helt perfekt så fort man monterar en ny LMM. Håller på att bli tokig, vill ju hitta felet innan jag kör med bilen. Annars så ryker jag på 3200:- till och då står jag med samma problem som nu. |
|
| Jag har för mig att 5-56 och LMM är något man ska vara försiktig med, kolla sökfunktionen, kanske kan ge något tips här. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.