AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.548

Intresse för 20" Alpina fälgar dåligt?

Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan!

Det är så att jag har ett par 20" Alpina som jag har ute för försäljning, men skambuden är fler än de som är seriösa för att inte mer höra av sig igen.

Är det inget sug efter dessa underbara fälgar längre?
Jag vill ju inte skänka bort dem, däcken är det 7 mm kvar på och och bara dem värda ca 10,´visst finns det skönhetsfel på fälgarna men inget allvarligt enligt mig.
Vad kan de tänkas vara värda enligt Er andra?

Anledningen till att jag säljer dem är att sambon kör bilen mest och det blir mycket kortkörningar med att lämna grabben, åka till affären mm, dessutom är hon som de flesta "andra hälfter" och trivs bättre med 17"arn av komfort skäl.

Ska jag helt enkelt spara dem och åka på dem själv när det blir mer läge för det?
Ska jag kanske renovera dem, har fått ett bra pris inkl lack, och därefter lägga ut dem för försäljning igen?

Tacksam om någon har synpunkter!

MVH

JIKen
det är nog priset som avskärkcer dem flesta... jag hade gärna velat ha sånna om jag haade haft råd
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja men vad begär du för dem då?

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Sugen på att byta mot 18" alpina o jag lägger pengar emellan ?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har du någon länk till annonsen? Svårt att säga något om intresset innan man sett hur annonsen är utformad.

Generellt kan sägas att värdet för begagnade fälgar och däck är väsentligt lägre än nypriset. Bara för att de är nästan nya så blir inte priset nästan lika högt som nytt. Att köpa själv innebär att man får välja själv osv, osv, vilket gör att skillnaden mellan vad man är beredd att lägga på nytt och begagnat är stor.

//Lövet
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan

Tackar för svaren så långt!

JN: Jag har tänkt mig strax över 20´ för dem!

Lövet: Här kommer annonsen! Länk
Självklart får man inte vad nypriset är och det är inte det jag begär med tanke på vad dessa kostar nya!

MVH

JIKen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det är väl så att de flesta tycker att 20" är to much är ganska övertygad att 19" är max gränsen för det allra flesta och 18" det mest populära kombinationen av stil o komfort.
Att få ut mer än 75% av nypriset för en begagnad uppsättning är väl omöjligt tror jag max 60-65 så få man nog vara nöjd ?
snygga är dom iallafall så det räcker o blir över.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ab
56
Abbemannen
M3 cab-01
520i-02
haha vilken smygannons
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
*Varning för inlägg med mkt fördomar*

20" hör enligt mig enbart hemma på SUVar som ägs av folk med mer pengar än smak. =)
Alpinafälgars klassiska design är nog för anonymt (och snyggt) för dessa personer.
Jag hade själv gärna haft ett par Alpinafälgar men i mindre dimension.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Som köpare skulle jag vilja ha bilder på alla fyra fälgar avseende repor osv och inte bara en (tyvärr halvsuddig) bild från 8 meters avstånd. Detta är naturligtvis inte avgörande men en detalj för att skapa intresse.

Hasso har nog en bra poäng att 20" är lite väl mycket på en E39. Hade de varit 18" så hade jag nog hört av mig, men 20" är alldeles för mycket för mig. Kanske att du skulle rikta annonsen mer mot E38 köpare? För dem så passar storleken sannolikt bättre också.

//Lövet
Att ange en pris idé gör att man sållar seriösa från oseriösa snabbt , nu kan man ju "inte veta" om 8000:- eller 28000:- är ett "Bud som gör fälgarna rättvisa tas emot."

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
dessa fälgar gör sig så sjukt bra på 7serie... grymt feta
DA
245
DANIEL.KARLSSON
318d Touring -10
X3 3.0i-04
523iT-00
850ia-91
850ia-90
320icab-91
2002turbo-74
M2-75
2002tii-73
2000touring-72
2002-75 2st
2002-69
De sitter perfekt på e-31 också( fick ge 20.000 för dem)
Hur ska en potentiell köpare veta vilken nivå du förväntar dig? Jag tycker ofta att det begärs sanslösa priser för beg fälgar/däck. "Skambud" hör till när man säljer bil/bildelar dessutom.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Som tidigare nämnst så sitter de otroligt bra på 7-serien. =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Skulle också skriva någon typ av prisidée för att folk får ett hum om vad du kan tänka dig.
Här finns en serie till salu också, har varit ute ett tag:

Länk
Länk

Mvh Ubbe
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
för 20 000 skall fälgarna vara repfria och ha bra däck, för repiga fälgar och hyfsade däck betalas inte mer än runt 15. Är det dessutom värre skador än ytliga repor såsom ovaliteter eller sprickor och ett allr två halvsunkiga däck så sänks priset till under 10 000, det är priser på faktiska försäljningar av 20" Alpina uppsättningar på E-bay.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.