|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad mellan de två klimatanläggningarna som finns på E60 av 2005 års modell? En ser lite enklare ut med svarta vred och en är med tre kromade rattar. Att den senare är med två-zoner har jag förstått. Men är den enklare också automatisk då man sätter tempen på exempelvis 20°C så fixar AC resten? Tacksam för snabbt svar, är spekulant på en E61 med M-paket nu :) | |
| Den enklare är automatisk, men jag tror att fläkthastigheten alltid är manuell. Utökad har flera inställningsmöjligheter av bl a flöde via I-drive, restvärme, max avkylning när det är varmt ute, samt kylfunktion i mittfacket. | |
| Ok, tack. Klarar man sig på den enklare då? Hittat en bil som är kanon men saknar den utökade kliman. | |
|
JAG personligen kan aldrig förstå att just den utökade kliman är såpass attraktiv att mycket BMW folk absolut inte kan tänka sig den standardmonterade.. Ok,lite mer "rattande" kanske det blir, men i Sverige så behövs knappast Acc öht...anser jag ;) Jag hade hellre sett att diffbroms var standard på ALLA bakhjulsdrivna BMW's. BMW's värsta snedsteg hitintills anser jag. Så svaret från min sida blir ju att>>>>Ja,man kan klara sig utan denna utökade klima. Mvh Janne. |
|
|
Men det är några klimatzoner mellan Umeå och Göteborg ;) Bytt till sommardäck än, Janne? :)) |
|
|
He,he...Japp,sommarsulorna är på ;) Mvh Janne. |
|
| Nja, fläkthastigheten sköts också automatiskt. Hade "stora" kliman på E39 men nu "lilla" på E61 och tycker inte att det är så stor skillnad. Har saknat restvärmen någon gång men ärligt talat så glömde man alltid av den så på E39:an så använde jag den funktionen max 10 ggr. | |
| Vad bra. Då känns det som att standard ac skulle funka fint för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.